Z dniem 1 lipca tego roku nabrała formalnej mocy transakcja między Airbus SAS – spółką zależną Airbusa – Bombardierem i spółką Investissement Québec odnośnie programu CSeries. Strony liczą, że tym samym zwiększy się szansa na sprzedaż tego typu maszyn u klientów Airbusa.
Transakcja została zawiązana już
w 2017 roku. Grupa Airbus jest teraz w posiadaniu wynoszącego 50,01% udziału większościowego w spółce celowej CSeries Aircraft Limited Partnership (CSALP), a Bombardier i Investissement Québec zachowują w niej – odpowiednio – 34% i 16% udziałów. Samorząd kanadyjskiego regionu Quebec w 2015 roku przekazał 1 mld dolarów na wsparcie programu.
Centrala CSALP, główna linia montażowa oraz działy wspierające mieszczą się w Mirabel w kanadyjskiej prowincji Quebec. Zgodnie z umową europejski producent będzie miał m.in. prawo do nominowania prezesa spółki CSALP i praktycznie decydujący wpływ na program CSeries. Strony liczą, że tym samym zwiększy się szansa na sprzedaż tego typu maszyn u klientów Airbusa.
Airbus wprowadzi też zmiany w nazewnictwie modeli samolotów. Dotychczasowe Bombardiery CS100 oraz CS300 staną się Airbusami A210 oraz A230. Nowe oznaczenie pomoże Airbusowi sprzedawać dotychczasowe CSeries jako własne samoloty, dzięki czemu nowe maszyny będą miały szansę trafić do większej liczby dostawców.