Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus ogranicza produkcję A380

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus ogranicza produkcję A380
fot. Airbus
Największy samolot pasażerski na świecie, Airbus A380, może być produkowany zaledwie w jednym egzemplarzu miesięcznie. Pomimo zapewnień producenta, że projekt ma szanse być rentowny, już teraz zamówienia na ten czterosilnikowy samolot spływają bardzo wolno – podaje agencja Reuters.

Airbus planuje ograniczyć produkcję szerokokadłubowca w 2018 roku do tylko jednego egzemplarza miesięcznie z nieokreślonego poziomu. Pomimo tego, że zamówienia na samolot spływają wolno, producent deklaruje, że dołoży starań, aby powstawanie A380 było rentowne.

Jednocześnie Airbus stara się redukować koszty wytwarzania, aby zapobiec stratom finansowym. Nie wyklucza jednocześnie, że stanie przed koniecznością produkcji A380 w liczbie mniejszej niż jeden miesięcznie. Firma przewiduje jednak, że ruch lotniczy będzie nadal rósł – co 15 lat liczba przewożonych podróżnych podwaja się.

Wbrew przewidywaniom, Airbus A380 nie cieszy się wśród linii lotniczych wielką popularnością. Przewoźnicy zamawiają bowiem mniej dużych, czterosilnikowych samolotów, takich jak A380 i Boeing 747, na korzyść mniejszych, ale skutecznych samolotów dwusilnikowych w rodzaju 737 MAX i A321neo.

Ten ostatni okazał się dużym sukcesem. Airbus A321neo ma standardową pojemność, może przewieźć od 164 do około 206 pasażerów. Maksymalnie zmieści 240 miejsc. Jest wydłużoną o 7 metrów wersją A320, swojego poprzednika, zabierającą na pokład około 40 dodatkowych pasażerów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Enter Air: Nie oddamy slotów na Okęciu

Biznes i przemysł

Enter Air: Nie oddamy slotów na Okęciu

Mateusz Kieruzal 03 lipca 2024

El Al: Turcy odmówili zatankowania samolotu lecącego z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Tusk o LOT: Mniejszy niż Lufthansa. Flota urośnie do 135 samolotów

Biznes i przemysł

Enter Air na „tak” dla bazy w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air na „tak” dla bazy w Krakowie

Mateusz Kieruzal 26 czerwca 2024

Rekordowe lato amerykańskich linii lotniczych

Pasażer i linie lotnicze

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Enter Air: Nie oddamy slotów na Okęciu

Biznes i przemysł

Enter Air: Nie oddamy slotów na Okęciu

Mateusz Kieruzal 03 lipca 2024

El Al: Turcy odmówili zatankowania samolotu lecącego z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Tusk o LOT: Mniejszy niż Lufthansa. Flota urośnie do 135 samolotów

Biznes i przemysł

Enter Air na „tak” dla bazy w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air na „tak” dla bazy w Krakowie

Mateusz Kieruzal 26 czerwca 2024

Rekordowe lato amerykańskich linii lotniczych

Pasażer i linie lotnicze

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5