Jeszcze w lipcu miasto Białystok ogłosiło przetarg na budowę utwardzanej drogi startowej na lotnisku w Krywlanach. Okazało się jednak, że oferenci za realizację inwestycji chcą więcej, niż przewidziano w budżecie. „Decyzje dotyczącego tego postępowania nie zostały jeszcze podjęte” - wyjaśniają przedstawiciele miasta.
Decyzje nie zostały podjęte
Najtańszą ofertę, choć nadal znacznie przekraczającą budżet założony na ten cel przez miasto, złożyło polsko-litewskie konsorcjum firm: B.K. Tras Roboty Drogowe Borsukiewicz s.j. (lider konsorcjum), PPU Drabent Maria Drabent i Jacek Drabent s.j., Projekt Plus sp. z o.o. oraz UAB Siauliu Plentas sp. z o.o. Firmy zaoferowały za wykonanie zadania około 44 mln zł. Drugą ofertę złożył Budimex, proponując około 62 mln zł.
We wrześniu zaczęto poszukiwania brakujących pieniędzy w budżecie województwa i miasta. Marszałek Maciej Żywno zaoferował wsparcie budowy kwotą 8 mln zł. Kolejne 8 mln zł, niezbędne do realizacji inwestycji, miało dołożyć miasto. Tyle, że decyzja w tej sprawie została odłożona. Zapytaliśmy w urzędzie miasta, jakie są dalsze plany dotyczące inwestycji.
– Jesteśmy jeszcze w terminie związania ofertą. Decyzje dotyczące tego postępowania nie zostały jeszcze podjęty – poinformowała „Rynek Lotniczy” Urszula Mirończuk, rzeczniczka prasowa prezydenta miasta.
Lotnisko dla małych samolotów
Zadanie przetargowe polega na wykonaniu dokumentacji projektowej (wykonawczej), niezbędnej do przeprowadzenia robót budowlanych oraz wykonanie robót budowlanych, polegających na przebudowie i rozbudowie lotniska Krywlany wraz z budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej.
Wybrany wykonawca będzie również zobowiązany do sporządzenia aktualizacji dokumentacji rejestracyjnej lotniska Białystok-Krywlany oraz dokumentacji AIP. Przy wyborze wykonawcy miasto będzie kierowało się kryterium ceny (60%), gwarancji (20%) oraz doświadczenia (20%). Wadium, jakie zobowiązują się wpłacić oferenci wynosi 800 tys. zł.
Lotnisko w Krywlanach będzie przystosowane do obsługi samolotów pasażerskich zabierających do 50 pasażerów. Z portu korzystać będą lotnicze ośrodki szkoleniowe, właściciele prywatnych statków powietrznych, lotnicze pogotowie ratunkowe oraz lotnicze służby państwowe. Początkowo port obsługiwać będzie 1-2 tys. operacji lotniczych.
Dotrzymanie terminu istotne z punktu widzenia prezydenta miasta
Realizacja inwestycji będzie możliwa dzięki porozumieniu zawartemu pomiędzy Miastem Białystok – inwestorem, a Aero Partner – zarządzającym lotniskiem, w zakresie rozbudowy lotniska; w tym uzyskania wszelkich potrzebnych zezwoleń oraz wspólnego przeprowadzenia procesu inwestycyjnego.
Planowany termin oddania inwestycji to wrzesień przyszłego roku. Jego dotrzymanie z punktu widzenia prezydenta miasta jest kluczowe. Jesienią 2018 roku odbywają się bowiem wybory samorządowe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.