Partner serwisu
Biznes i przemysł

Brexit może kosztować brytyjski przemysł lotniczy 2,3 miliarda funtów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Brexit może kosztować brytyjski przemysł lotniczy 2,3 miliarda funtów
fot. Pexels
Brexit może kosztować brytyjski przemysł lotniczy i obronny 2,3 miliarda funtów – prognozuje organizacja ADS. Podczas, gdy linie lotnicze, jak Wizz Air i Ryanair, przygotowują się na twarde skutki „Brexitu”, organizacja branżowa ADS przewiduje, ile przemysł lotniczy zapłaci za decyzję Wielkiej Brytanii o wyjściu z UE.

Podczas, gdy linie lotnicze, jak Wizz Air i Ryanair, przygotowują się na twarde skutki „Brexitu”, organizacja branżowa ADS przewiduje, ile przemysł lotniczy zapłaci za decyzję Wielkiej Brytanii o wyjściu z UE.

Ustalenia celne, zwane szerzej jako „max fax” czyli maksymalne ułatwienie popierane przez zwolenników zerwania kosztowałoby sektory lotniczy i przemysłu obronnego 2,3 mld funtów, więcej od szacowanych 1,5 mld z ubiegłego roku –
wylicza ADS.

Wzrost ten ma wynikać ze zwiększenia wartości eksportu do Unii sektorów lotnictwa, obrony, bezpieczeństwa i technik kosmicznych, w których brytyjskie firmy są mocno zaangażowane w zintegrowanych łańcuchach dostaw. Wszystkie brytyjskie firmy muszą liczyć się z kosztami do 20 mld funtów rocznie, jeśli mają dostosować się do rozwiązania „max fac”.

ADS powiedział, że obie opcje mogą spowodować problemy w brytyjskim przemyśle lotniczym i obronnym, który zatrudnia 380 000 osób i generuje eksport o wartości 41 miliardów funtów. Organizacja sugeruje także, by brytyjski rząd pozostał w unii celnej z Unią, co znacznie ułatwiłoby handel z tym blokiem, ale ograniczyłoby możliwość W. Brytanii zawierania niezależnych umów handlowych – podaje Reuters.

Tymczasem węgierska tania linia lotnicza Wizz Air właśnie potwierdziła, że uzyskała certyfikat brytyjskiego przewoźnika lotniczego i licencję na obsługę lotów, aby zabezpieczyć swoje rejsy po Brexicie. Na podobny krok zdecydował się Ryanair. Szef przewoźnika zapowiedział, że jest „ostrożnie optymistyczny”, co do okresu przejściowego, który potrwa do marca 2019 roku, czyli do momentu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Uprzedził, że jeśli Wielka Brytania wyjdzie z Unii bez zawarcia z nią umowy w sprawie otwartego nieba, to Ryanair zostanie zmuszony do ograniczenia prawa głosu wszystkich brytyjskich udziałowców, aby zapewnić większościową własność w nim inwestorom z Unii Europejskiej, by zachować licencje i prawa do latania po Europie. Więcej na ten temat piszemy tutaj
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Prawo i polityka

Tomasik: Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Tomasz Śniedziewski 25 stycznia 2019

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Prawo i polityka

Zobacz również:

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Prawo i polityka

Tomasik: Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Tomasz Śniedziewski 25 stycznia 2019

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5