Partner serwisu
Biznes i przemysł

Chińskie cła mogą zaszkodzić MAX-om

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Financial Times

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Chińskie cła mogą zaszkodzić MAX-om
Fot. Boeing
Akcje Boeinga spadły na nowojorskiej giełdzie o 7 proc. po tym, jak na chińskiej liście towarów z USA objętych 25-proc. cłem znalazły się wąskokadłubowe samoloty producenta. Nie wiadomo póki co, w jakim stopniu wpłynie to na zamówienia na MAX-y, które cieszyły się do tej pory dużym popytem wśród azjatyckich linii.

Donald Trump ogłosił w marcu wprowadzenie 25-procentowego cła na import do USA stali i 10-procentowego na import aluminium. Boeing, największy eksporter ze Stanów Zjednoczonych, rykoszetem odczuje skutki sankcji, jeśli odwet Chin dojdzie do skutku. Dla Boeinga to ważny rynek – producent dostarczył tam 22 proc. swoich produktów. Cła dotyczą samolotów o ciężarze własnym od 15 do 45 ton, ale zależnie od definicji tej danej powstaje znak zapytania co do losu B737 MAX 8, bo większe MAX 9 i MAX 10 nie unikną nowego cła.

Według FlightGlobal od października ubiegłego roku Boeing otrzymał zamówienia tylko na 65 737-7, wszystkie od przewoźników z Ameryki Północnej, w porównaniu do całkowitego portfela rodzinnego MAX, który obecnie wynosi ponad 4000 maszyn. Najpopularniejszy wariant MAX – 737-8 jest cięższy od poprzednika, jego operacyjny ciężar własny wynosi 45 070 kg — wynika z dokumentu Boeinga o danych technicznych.

Chiny są największym rynkiem eksportowym Boeinga, a 737 najpopularniejszą maszyną wśród klientów. Firma poinformowała, że do końca roku planuje dostarczyć prawie 100 737 MAX do chińskich linii lotniczych. Chiny są na końcowym etapie rozwoju własnego krajowego pretendenta do modelu 737. Co ciekawe, jednocześnie chiński Comac zapowiedział masową produkcję samolotów C919, które mają być azjatyckim odpowiednikiem 737. Mimo opóźnień w harmonogramie lotów testowych, pierwsza maszyna ma trafić do klienta w 2021 roku. Samolot C919 potrzebuje około 3-4 lat, by uzyskać certyfikat zdatności do lotu, wydawany przez Administrację Lotnictwa Cywilnego Chin.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

Biznes i przemysł

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

inf. pras. 24 maja 2024

Airbus testuje nowe technologie wspomagania pilotów

Biznes i przemysł

Brussels Airlines wykluczają A321XLR i A330neo

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

Biznes i przemysł

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

inf. pras. 24 maja 2024

Airbus testuje nowe technologie wspomagania pilotów

Biznes i przemysł

Brussels Airlines wykluczają A321XLR i A330neo

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5