Partner serwisu
Prawo i polityka

Cyberbezpieczeństwo w lotnictwie? Trzeba stworzyć jednolite prawo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Cyberbezpieczeństwo w lotnictwie? Trzeba stworzyć jednolite prawo
fot. Pexels
Jednym z największych wrogów utrzymania właściwego poziomu cyberbezpieczeństwa w branży lotniczej jest fragmentaryczność i brak jednolitego systemu zabezpieczeń – mówili uczestnicy krakowskiej konferencji o cyberbezpieczeństwie.

– Należy zrozumieć, jakie zagrożenia dla lotnictwa cywilnego płyną ze strony organizacji przestępczych. To nie tylko zaburzenia w ruchu lotniczym czy zagrożenia terrorystyczne. Trzeba uświadomić sobie słabe punkty podczas kontroli pasażerów czy w przypadku zabezpieczeń na lotniskach – mówiła podczas konferencji „Cyberbezpieczeństwo w lotnictwie” Ingrid Cherfils, prezes Europejskiej Konfederacji Lotnictwa Cywilnego (ECAC), podkreślając rolę świadomości w przeciwdziałaniu cyberatakom. Jak dodała, zabezpieczania przed nimi można się nauczyć, natomiast wymaga to współpracy sektora biznesowego i organizacji branżowych.

Cherfil stwierdziła, że do ataków na systemy lotnicze, o różnej skali, dochodzi stosunkowo często. – Mamy tysiące prób ataków rocznie. Taki atak mieliśmy parę tygodni temu, doszło do przeciążenia systemu. To, co do mnie dociera, to i tak wierzchołek góry lodowej – przyznała.

Uczestnicy konferencji podkreślali zgodnie, że równie ważna dla zapewnieniu branży lotniczej cyberbezpieczeństwa jest współpraca państw w ramach jednego systemu zabezpieczeń. Niestety, powstanie jednolitego dla większości krajów prawa, to w tym momencie piękna wizja i pieśń przyszłości. – Musimy unikać fragmentaryzacji, ale starać się zachować jednolitość, jeśli mamy działać wspólnie – podkreślał w swoim wystąpieniu Rafael Schvartzman z IATA. – Jako branża globalna musimy zachować jedność, choć w różnych krajach obowiązują różne regulacje i prawa. Staramy się zarządzać zagrożeniem, ale wspólnie. Jak już raz się podzielimy, problem i zagrożenie będą rosły – mówił.

Postulat współpracy na poziomie globalnym był zresztą wielokrotnie przytaczany. – Powinniśmy dążyć do standaryzacji i dbać o dobrą współpracę organizacji lotniczych na świecie – stwierdziła Ingrid Cherfil. Przedstawicielka ECAC zwróciła także uwagę na konieczność wzrostu świadomości politycznej. – Powinniśmy mieć ekspertów nie tylko w branży lotniczej, ale również w wymiarze politycznym. Przyświeca nam wszystkim jeden, najważniejszy cel: pasażerowie. Oni chcą lecieć bezpiecznie i dotrzeć do celu – dodała.

Jednak współpraca między państwami bywa trudna. Uczestnicy konferencji zgodzili się, że jednolity system zabezpieczeń i wymiana informacji między państwami wymaga zaufania, co jest jednocześnie kwestią bardzo delikatną. – Chodzi o dokładanie wysiłku w zbudowaniu współpracy, żeby zharmonizowac poziomy cyberbezpieczeństwa. Powinniśmy zawsze pamiętać, że powinny istnieć zachęty i inicjatywy dla tych, którzy chcą współpracować – mówiła Ingrid Cherfils.

Czytaj także: Polska w programie cyberbezpieczeństwa w lotnictwie. ULC i EASA podpisały porozumienie
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Berlin: Maj z dwucyfrowymi wzrostami, coraz mocniejsze cargo

Infrastruktura i lotniska

Berlin: Maj z dwucyfrowymi wzrostami, coraz mocniejsze cargo

Rafał Dybiński 13 czerwca 2024

Cyberbezpieczeństwo w lotnictwie. Jeszcze dużo do zrobienia

Prawo i polityka

C919 dziełem chińskich cyberprzestępców?

Prawo i polityka

C919 dziełem chińskich cyberprzestępców?

Aleksander Domański 16 października 2019

Luki w oprogramowaniu Dreamlinerów?

Biznes i przemysł

Luki w oprogramowaniu Dreamlinerów?

ad, przegląd prasy 12 sierpnia 2019

Janusz Niedziela: Niebo nad Polską jest bezpieczne

Prawo i polityka

Janusz Niedziela: Niebo nad Polską jest bezpieczne

Emilia Derewienko 10 listopada 2017

Zobacz również:

Berlin: Maj z dwucyfrowymi wzrostami, coraz mocniejsze cargo

Infrastruktura i lotniska

Berlin: Maj z dwucyfrowymi wzrostami, coraz mocniejsze cargo

Rafał Dybiński 13 czerwca 2024

Cyberbezpieczeństwo w lotnictwie. Jeszcze dużo do zrobienia

Prawo i polityka

C919 dziełem chińskich cyberprzestępców?

Prawo i polityka

C919 dziełem chińskich cyberprzestępców?

Aleksander Domański 16 października 2019

Luki w oprogramowaniu Dreamlinerów?

Biznes i przemysł

Luki w oprogramowaniu Dreamlinerów?

ad, przegląd prasy 12 sierpnia 2019

Janusz Niedziela: Niebo nad Polską jest bezpieczne

Prawo i polityka

Janusz Niedziela: Niebo nad Polską jest bezpieczne

Emilia Derewienko 10 listopada 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5