Partner serwisu
Biznes i przemysł

Ryanair Sun oczami pilotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Kandydaci na pilotów Ryanair Sun chwalą przewoźnik za„grę w otwarte karty”. Na pytanie, czy kryzys wizerunkowy im niestraszny, mówią wprost „trzeba przyjść i się przekonać”. 28 listopada miał miejsce dzień otwarty w Warszawie, który poprzedza właściwą rekrutację do załogi. Sprawdziliśmy, co spółka-córka Ryanaira ma do zaoferowania przyszłym pracownikom.

Czarterowa linia lotnicza Ryanair Sun od 13 lipca figuruje w Krajowym Rejestrze Przedsiębiorstw jako spółka akcyjna, w całości należąca do luksemburskiego funduszu Silver Strand Investments. Posiada kapitał zakładowy w wysokości 100 tys. zł oraz trzech członków zarządu. Są nimi Michał Kaczmarzyk, który będzie zarządzał działalnością spółki, Alesch Pipenbaher oraz Lail Mourao Barga.

70 pilotów w Ryanair Sun

Przewoźnik tylko w 2018 roku planuje latać do ponad 20 miast, a ich główną destynacją będą Włochy, Hiszpania, Bułgaria, Grecja. Współpracuje zresztą na tym polu z Grecos Holiday i TUI Poland. Docelowo chce zatrudnić ok. 60-70 pilotów. Na stałe proponuje im „samozatrudnienie, klarowny grafik, raz na dwa lata pokrycie w 50 proc. kosztów uniformów, płatny dzień wolny w wysokości 100 euro, ale już bezpłatne wakacje, dietę w wysokości 20 euro za pełne wyżywienie”. A podczas dzisiejszego spotkania także – możliwość wglądu do draftu umowy i rozmowy z przedstawicielami spółki.

Podczas 3-letniego kontraktu piloci muszą wykonać co najmniej 740 lotów. Wynagrodzenia, biorąc pod uwagę dwie opcje, można zobaczyć na obrazku nr. 2. Kto chce pracować dla Ryanair Sun też musi spełnić pewne warunki: dla przykładu, kapitan Boeingów 737 9 (czyli flagowych maszyn linii) musi mieć za sobą minimum 3,5 tys. wylatanych godzin, z czego przynajmniej 800 w funkcji kapitana i 500 na danym typie samolotu.

Plus za transparentność 

„Dobrze, gdy pracodawca wykłada karty na stół” – tak jeden z anonimowych pilotów skomentował fakt otrzymania już na przywitanie wglądu do kontraktu. Za duży plus uznaje też to, że proces rekrutacji nie rozwleka się w czasie. Wybrane na podstawie zgłoszeń osoby udadzą się na jeden dzień do portu Stansted. Tam będą miały sesję symulacyjną, wywiad z HR-owcem i tzw. „technical interview”. Na drugi dzień, bez względu na efekt, mogą liczyć na odpowiedź zwrotną.

Czy publikacje na temat warunków pracy w Ryanairze miały dla nich jakieś znaczenie? – Jakiś problem na pewno jest, skoro odbiło się to takim medialnym szumem, ale trzeba samemu przyjść i się przekonać – 
 powiedział nam jeden z kandydatów. Inny dodaje natomiast – Zawsze ma się ten wybór. Nikt do pracy nas nie zmusza. Liczę, że jeśli linia popełniła jakiś błąd to wie, co leżało  u jego podstaw i jak go naprawić.

Nasi rozmówcy zwracają uwagę, że rynek nie jest w dzisiejszych czasach łaskawy, więc wolą być otwarci na różne opcje. Nie zraża ich samozatrudnienie, nie narzekają na warunki finansowe. Jeden z nich słyszał tylko o znaczących zmianach na rynku czarterowym w Polsce, gdzie jeden z przewoźników znacząco poprawił warunki, przewyższając ofertą Ryanair Sun.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Air Arabia do Szardży także w zimie!

Pasażer i linie lotnicze

Kraków: Air Arabia do Szardży także w zimie!

Mateusz Kieruzal 20 czerwca 2024

Arajet: Dziesiąty B737 MAX z narodowym malowaniem

Pasażer i linie lotnicze

Arajet: Dziesiąty B737 MAX z narodowym malowaniem

Mateusz Kieruzal 16 czerwca 2024

Nowa trasa easyJet do Krakowa i przedłużony Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ryanair Sun zarobił 60 mln złotych w 2022 roku

Biznes i przemysł

Ryanair Sun zarobił 60 mln złotych w 2022 roku

Mateusz Kieruzal 07 lipca 2023

Ryanair Sun wybrał firmę do obsługi naziemnej na Lotnisku Chopina

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Kraków: Air Arabia do Szardży także w zimie!

Pasażer i linie lotnicze

Kraków: Air Arabia do Szardży także w zimie!

Mateusz Kieruzal 20 czerwca 2024

Arajet: Dziesiąty B737 MAX z narodowym malowaniem

Pasażer i linie lotnicze

Arajet: Dziesiąty B737 MAX z narodowym malowaniem

Mateusz Kieruzal 16 czerwca 2024

Nowa trasa easyJet do Krakowa i przedłużony Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ryanair Sun zarobił 60 mln złotych w 2022 roku

Biznes i przemysł

Ryanair Sun zarobił 60 mln złotych w 2022 roku

Mateusz Kieruzal 07 lipca 2023

Ryanair Sun wybrał firmę do obsługi naziemnej na Lotnisku Chopina

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5