Przychody największych prywatnych linii lotniczych w Polsce, Enter Air, po trzech kwartałach 2017 roku wzrosły o 18,9%, do 774,3 mln zł z 651,4 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przewoźnik podpisał w tym roku dwie znaczące umowy – na współpracę z biurami podróży TUI i Rainbow Tours.
Zysk operacyjny Enter Air w pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 roku wzrósł o 4,7% do 64,1 mln zł, a zysk netto wyniósł 47,5 mln zł i był wyższy o 7,2% wobec 44,3 mln zł przed rokiem. Wzrosły także przychody linii lotniczych – z 651,4 mln zł w ubiegłym roku do 774,3 mln zł, co stanowi wzrost o prawie 19% w stosunku do tego samego okresu roku 2016.
– Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami i podpisanymi kontraktami tegoroczne lato było rekordowe. Wykonaliśmy więcej lotów niż rok temu, dlatego wyniki nie są dla nas zaskoczeniem. Perspektywy na kolejny sezon są bardzo dobre – w ostatnich miesiącach podpisaliśmy rekordowe umowy z TUI i Rainbow Tours, cały czas rozmawiamy z innymi touroperatorami i mamy nadzieję, że niedługo sfinalizujemy ostatnie umowy – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air. – W październiku zakończyliśmy proces wymiany floty, dzięki czemu mamy teraz większe możliwości operacyjne. Lepsza i wydajniejsza flota przełoży się w przyszłości także na naszą rentowność – dodaje.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 roku Enter Air zwiększył przychody o blisko 19%, co było spowodowane dobrze zaplanowanym programem handlowym oraz istotnym wzrostem liczby wykonanych operacji. Po trzech kwartałach liczba fotelokilometrów była wyższa o 15% i wyniosła 5,358 mln wobec 4,656 mln w analogicznym okresie 2016 r. Najpopularniejsze destynacje wybierane przez pasażerów to Grecja, Hiszpania, Bułgaria.
W październiku 2017 roku Enter Air podpisał z
TUI Poland umowę o współpracy na sezon Lato 2018-Zima 2018/2019 o wartości 81,4 mln dol. (ok. 299,5 mln zł), która jest największą umową w historii zawartą przez spółkę. We wrześniu została ponadto podpisana
umowa z Rainbow Tours o wartości 46,3 mln dol. (ok. 165 mln zł). Enter Air oczekuje, że rozmowy prowadzone z kolejnymi touroperatorami zakończą się podpisaniem kolejnych umów w najbliższym czasie.
Przewoźnik zakończył
proces wymiany floty na samoloty nowszej generacji w ramach którego osiem samolotów Boeing 737-400 zostało wymienionych na maszyny nowszej generacji typu 737-800. Siedem Boeingów 737-400 opuściło flotę w czwartym kwartale 2016 roku, a ostatni został wycofany, po sezonie letnim 2017. Flota Enter Air to aktualnie 17 samolotów typu 737-800. Pod koniec 2018 roku do floty dołączą pierwsze dwa samoloty Boeing 737-8 MAX z sześciu zamówionych łącznie przez spółkę. Enter Air nie wyklucza powiększenia floty jeszcze przed sezonem lato 2018 ze względu na duży popyt ze strony touroperatorów.
Czytaj również wywiad z Grzegorzem Polanieckim:Prezes Enter Air: Nigdy nie odwołaliśmy żadnego lotu (cz. I)Prezes Enter Air: Czekamy na Boeingi 737 MAX. Jeśli się sprawdzą, zamówimy więcej (cz. II)Enter Air chce inwestować w nierentowne linie lotnicze (cz. III)