Prywatne, czarterowe linie lotnicze Enter Air spodziewają się w tym roku 10-proc. wzrostu w liczbie obsłużonych pasażerów. W rozwoju siatki połączeń pomóc mają nowe samoloty, które zasilą flotę przewoźnika jeszcze w tym roku.
Flota do rozbudowy
– W tej chwili ściągamy dwa samoloty z Kanady. Będą to Boeingi 737-800, które zasilą naszą flotę jeszcze w tym miesiącu. Natomiast pod koniec roku do floty dołączą dwa kolejne Boeingi 737-8 MAX. Planujemy również podnająć dwóch operatorów, którzy będą dla nas wykonywali operacje na ACMI – poinformował „Rynek Lotniczy” Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air.
W 2018 roku największą popularnością wśród turystów, według przewidywań przedstawicieli przewoźnika, będą się cieszyć połączenia na Wyspy Kanaryjskie oraz do Grecji. W planach nie ma jednak uruchamiania nowości.
– Enter Air lata już praktycznie wszędzie. Dlatego obecnie planujemy zająć się intensyfikacją istniejącej siatki połączeń. Od jakiegoś czasu latamy na Zanzibar i Cape Verde, a więc jeśli chodzi o nowości, to te dwie destynacje można tak potraktować – przyznał Polaniecki. Prezes Enter Air skomentował również kwestię konkurencji na polskim rynku, utrzymując, że jego linia utrzymuje stabilne pierwsze miejsce, jeśli chodzi o krajowe czartery.
– Na polskim rynku konkurencja jest duża. Wśród największych graczy można wymienić Small Planet i Travel Service, ale są też mniejsi gracze, którzy wypełniają potrzeby rynku. My plasujemy się w dwóch kategoriach – rejsów czaretrowych i regularnych. Do niektórych portów latamy bowiem regularnie od wielu lat. To łącznie daje nam pierwsze miejsce po trzech kwartałach ubiegłego roku w stosunku do konkurencji. Zobaczymy, jak wypadniemy w ujęciu całorocznym. Jestem przekonany, że nadal będziemy liderem, dlatego że podpisaliśmy duże umowy z touroperatorami. Nadal więc powinniśmy utrzymać na pierwszym miejscu – wyjaśnił Polaniecki.
Rekordowe kontrakty
W lutym bieżącego roku Enter Air podpisał umowę z Sunvil Holdings, która realizowana będzie w sezonie lato – jesień 2018. Szacunkowa wartość podpisanej umowy wynosi 6,4 mln dolarów. W minionych miesiącach przewoźnik podpisał umowy na sezon Lato 2018 i Zima 2018/2019 z czołowymi polskimi operatorami: TUI Poland (wartość ok. 299,5 mln zł), Itaka Holdings (wartość ok. 182,5 mln zł), Rainbow Tours (wartość ok. 165,3 mln zł) oraz umowę z TUI Poland na sezon Lato 2019 i Zima 2019/2020 (wartość ok. 303,9 mln zł). Wszystkie podpisane kontrakty były większe, niż analogiczne kontrakty zawarte w poprzednich latach.
Obecnie linie lotnicze Enter Air to największy czarterowy przewoźnik, działający w Polsce i zarazem największa prywatna linia w naszym kraju. W rozmowie z naszym portalem prezes Grzegorz Polaniecki mówił, że przewoźnik nigdy nie odwołał żadnego lotu.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 r Enter Air wypracował przychody na poziomie 774,3 mln zł, czyli o blisko 19 proc. wyższe niż 651,4 mln zł w analogicznym okresie 2016 r. Zysk netto wyniósł 47,5 mln zł i był wyższy o 7,2 proc. wobec 44,3 mln zł w 2016 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.