Airbus realizuje największą transakcję w swojej historii. Dotyczy ona zakupu 430 samolotów typu A320neo przez spółkę Indigo Partners. To większościowy udziałowiec m.in. Frontier Airlines czy WizzAira. Do ostatniego z wymienionych przewoźników trafi 146 maszyn.
Zamówienie na niebagatelną kwotę 40 miliardów dolarów obejmuje 273 samoloty A320neo i 157 sztuk A321neo. Jego realizacja da Airbusowi przewagę na Dubai Air Show, gdzie dotychczas prym wiedzie
Boeing. To tam Emirates zapowiedział zakup 40 Boeingów 787-10. W tym przypadku transakcja jest wyceniana na 15,1 miliarda dolarów.
Zakup ten byłby również ukoronowaniem pracy Johna Leahy'ego, który po kilkunastu latach zdecydował się przejść na emeryturę. W czasie swojej kadencji zbudował portfel zamówień na tysiące samolotów, przez co z sukcesem doganiał amerykańskiego rywala. Według ch-aviation.com, najwięcej maszyn trafi do Wizz Aira – 72 airbusy A320neo i 74 A321neo. Airbus dostarczy je w latach 2022-2026. Amerykańskie Frontier Airlines otrzymają odpowiednio 100 i 34 samolotów tego typu maszyn. JetSMART zyska natomiast 56 A320neo i 14 A321neo. Do Volarisa trafi z kolei 46 A320neo i 34 A321neo.
Do tej pory linie z grupy Indigo Partners zamówiły łącznie 427 airbusów z rodziny A320. Fundusz jest jednym z największych globalnych inwestorów w lotnictwie, specjalizującym się w przewoźnikach niskokosztowych. W przypadku partnerów Indigo, kierowanych przez Billa Franke, umowa z Airbusem zapewniłaby zmodernizowanie jednodźwigniowych odrzutowców.
Amerykański fundusz inwestycyjny swego czasu chciał zainwestować w PLL LOT. W tej sprawie prowadził już nawet
rozmowy z Ministerstwem Skarbu Państwa. Do współpracy jednak nie doszło.