International Airlines Group (IAG), spółka macierzysta linii British Airways, Aer Lingus, Iberia i Vueling, potwierdziła przejęcie austriackiego przewoźnika Niki. Kwota, za którą dokonano transakcji to 20 mln euro, czyli ok. 24 mln dolarów.
To, że umowa doszła do skutku, potwierdził 29 grudnia szef IAG, Willie Walsh. International Airlines Group pozostało jedynym licytantem NIKI. Linie lotnicze założył w 2003 roku kierowca rajdowy, Niki Lauda, jednak jego firma popadła w niewypłacalność po tym, jak macierzysta linia lotnicza, airberlin, zakończyła działalność w październiku tego roku.
Ostatecznie Niki ogłosiły upadłość 13 grudnia po wycofaniu przez Lufthansę oferty. Komisja Europejska wyraziła obawy o konkurencję w związku z ofertą największego niemieckiego przewoźnika. O przejęcie Niki starali się też TUI, Thomas Cook oraz
sam Niki Lauda. Ostatni z wymienionych poinformował jednak dziennik Die Presse, że zrezygnował ze złożenia propozycji kupna linii.
Oświadczenie IAG, opublikowane 29 grudnia wieczorem w Wiedniu, wskazuje, że międzynarodowa firma zapłaci za aktywa, w tym do 15 samolotów Airbus typu A320 i to, co IAG określił jako "atrakcyjny portfel slotów” na lotniskach, m.in. w Wiedniu, Düsseldorfie, Monachium, Palmie i Zurychu. Ponadto IAG zapewni NIKI płynność finansową w wysokości do 16,5 mln euro.
Transakcja została dokonana przez nowo utworzoną filię hiszpańskiego LCC Vueling, jednej z linii lotniczych IAG. Nowa spółka zależna zostanie włączona jako spółka austriacka i będzie początkowo uruchamiana jako osobna operacja. Umowa podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia, przeniesienie zatwierdzi Komisja Europejska.
Nowa firma zamierza zatrudnić około 740 byłych pracowników NIKI. Linie prowadziły dzierżawioną flotę około 20 samolotów typu Airbus A321 i siedmiu samolotów TUIfly Boeing 737 w leasingu. Linia lotnicza zatrudniała około 1000 pracowników.