Zakończono weryfikację ofert w przetargu na zaprojektowanie odbudowy linii kolejowej nr 182 z Tarnowskich Gór do Zawiercia. Projekt zakłada również skomunikowanie portu lotniczego Katowice w Pyrzowicach. Na tę chwilę katowickie lotnisko czekało latami.
Ogłoszenie wyboru najkorzystniejszej oferty planowane jest w najbliższych dniach – podaje PAP. To kolejny element, który zbliża nas do rozpoczęcia inwestycji.
W ubiegłym tygodniu Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji.
5 ofert w przetarguDo przetargu zgłosiło się pięć podmiotów. Najtańszą ofertę przedstawiła spółka Mosty Katowice, oferując za wykonanie zadania 13,6 mln zł brutto. PLK w sierpniu podawały, że budżet zamówienia równy jest 35,3 mln zł brutto. Żadna ze złożonych ofert nie przekroczyła tej kwoty.
Cały okres obowiązywania zamówienia to 1575 dni. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia m.in. specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w 328 dni od dnia podpisania umowy. Będzie on również pełnił nadzór autorski przez 26 miesięcy od dnia podpisania umowy na roboty budowlane.
Koniec prac w 2022 rokuPKP PLK przewidują rozpoczęcie robót w IV kwartale 2019 roku i ich zakończenie w II kwartale 2022 roku.
Po otwarciu linii przewiduje się początkowo uruchomienie 40 pociągów pasażerskich i 2 towarowych w ciągu doby. Jeśli wzrośnie popyt, liczba ta może zostać zwiększona do 60 pociągów na dobę. Zakłada się, że z linii nie będą korzystać tylko pociągi z Katowic do Portu Lotniczego, ale także regularne wahadła Zawiercie – Tarnowskie Góry oraz dedykowane pociągi na lotnisko z Częstochowy. Wspomniano także, że PKP Intercity jest zainteresowane wykorzystaniem linii 182 w swojej siatce połączeń.
Jaki zakres inwestycji?Zakres planowanych robót to: modernizacja i podwyższenie kategorii 26 przejazdów, likwidacja 5 przejazdów kolejowych w oparciu o opinię zarządców dróg, budowa 3 odcinków dróg o nawierzchni tłuczniowej o łącznej długości ok. 3650 m, budowa dwóch skrzyżowań dwupoziomowych (skrzyżowanie z autostradą A1 oraz z skrzyżowanie z DW 813), budowa układu torowego na stacji MPL Pyrzowice z uwzględnieniem drugiego toru łączącego ze stacją Mierzęcice Zawierciańskie, podłączenie bocznic do strefy cargo, zakładów Elektrolux i Dolomitów, budowa dwóch przejść podziemnych i 28 przepustów, a także kompleksowa modernizacja 4 mostów i 3 wiaduktów drogowych.