Przetarg na rozbudowę terminala pasażerskiego w Porcie Lotniczym Lublin został unieważniony jeszcze w lipcu. Lotnisko zdecydowało się na poszukiwanie wykonawcy przez negocjacje z firmami. W pierwszym etapie przeprowadzono rozmowy z kandydatami. Na wyłonienie wykonawcy trzeba będzie jednak jeszcze trochę poczekać.
– Pierwszy przetarg na rozbudowę terminal faktycznie został unieważniony – ogłoszenie znajduje się w BIP. Port Lotniczy Lublin SA, działając na podstawie § 13 ust. 1 pkt. 2 Regulaminu udzielania zamówień podprogowych w ramach działalności sektorowej nieobjętych przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – prawo zamówień publicznych, unieważnił postępowanie o zamówienie na przebudowę i rozbudowę budynku terminala pasażerskiego Portu Lotniczego Lublin S.A. wraz z niezbędną przebudową i budową infrastruktury towarzyszącej. Cena najkorzystniejszej oferty przewyższała kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia – przypomina w rozmowie z „Rynkiem Lotniczym” Piotr Jankowski, rzecznik prasowy lubelskiego lotniska.
4 mln więcej, niż szacowano
Rozbieżność była spora, bo przy budżecie oscylującym w okolicach 8,6 mln zł brutto, jedyny wykonawca który przystąpił do przetargu – Budimeks, zarządał za wykonanie zadania aż 12,6 mln zł brutto. Oferta firmy była więc blisko 4 mln zł wyższa od założeń wykonawcy.
- Obecnie kolejne postępowanie jest prowadzone w nowej formule. Zgodnie z regulaminem wewnętrznym sektorowym spółki rozpoczęto negocjacje z firmami. Zaproszenie skierowano do kilku podmiotów, z którymi prowadzone są rozmowy. Następnie zostanie skierowane zaproszenie do składania ofert - prawdopodobnie w październiku. Po otrzymaniu ofert i po zapoznaniu się z nimi, zarząd podejmie decyzję co do dalszych kroków – poinformował Jankowski.
Zakończenie prac pod koniec przyszłego roku
Tymczasem lubelskie lotnisko działa na rynku już blisko cztery lata, a liczba pasażerów z roku na rok rośnie. Rozbudowa jest konieczna, by zapewnić odpowiednią przepustowość terminala. Ta, według założeń, mogłaby się zakończyć na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2018 roku.
Rozbudowa terminala polegać będzie na poszerzeniu hali odlotów. Obecna hala liczy około 700 m.kw. a po rozbudowie zyska dodatkowe 1,8 tys. m.kw. od strony wschodniej. W nowej części planowana jest obsługa pasażerów ze strefy Schengen. W istniejącej obecnie hali będą obsługiwani pasażerowie spoza strefy Schengen.
Istniejący obecnie terminal liczy 11 tys. m.kw. i jest znacznie mniejszy od tego, jaki planowano w pierwotnej wersji. W 2010 roku w trakcie projektowania terminala zapadła decyzja o jego zmniejszeniu o połowę. Zmiana spowodowana była zaleceniami ekspertów z organizacji Jaspers współpracujących z Komisją Europejską, która zatwierdziła przyznanie środków unijnych na sfinansowanie budowy lotniska. Według ekspertów Jaspers planowany początkowo terminal był za duży w stosunku do szacowanego ruchu na lotnisku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.