Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Kolejne awarie w British Airways są nieuniknione

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Kolejne awarie w British Airways są nieuniknione
fot. BriYYZ, CC BY-SA 2.0
Awaria która uziemiła linie British Airways 27 maja, doprowadzając do odwołania ponad 1200 lotów w przeciągu trzech dni, może wkrótce się powtórzyć. Wszystkiemu winne są oszczędności firmy, która nie zamierza zwiększać nakładów na utrzymanie i rozwój swoich systemów informatycznych.

Jak zwraca uwagę The Economist, linie British Airways nie poradziły sobie najlepiej z katastrofą, która spotkała je 27 maja. Samoloty linii na całym świecie zostały uziemione. W ciągu trzech dni odwołano ponad 1200 lotów, które miały przewieźć ponad 75 tys. pasażerów. Awaria BA dla setek tysięcy oznaczała zrujnowane wyjazdy, opóźnienia, przegapione przesiadki, zgubiony bagaż. Analitycy przewidują, że BA przy odszkodowaniach sięgających do 600 euro dla każdego pasażera dotkniętego opóźnieniami zapłaci do 150 mln funtów za swoją wpadkę.

Alex Cruz, prezes British Airways, jest znany bardziej z cięcia kosztów niż ze skutecznej komunikacji. Chociaż w sieci szybko pojawiło się nagranie, w którym przeprasza klientów za kłopoty związane z awarią, swoim pracownikom zabronił udzielania jakichkolwiek informacji, a sam zrzucił winę za paraliż na bliżej niesprecyzowane kłopoty z zasilaniem. Cruz obiecał, że taka sytuacja już nigdy się nie powtórzy, ale trudno uwierzyć w jego zapewnienia, biorąc pod uwagę, że to już czwarta awaria w ciągu 12 miesięcy (poprzednie miały miejsce 19 czerwca, 7 lipca i 6 września 2016 roku). BA nie są zresztą wyjątkiem, jeśli chodzi o podobne zdarzenia. Od czasu serii fuzji sprzed dziesięciu lat w Stanach Zjednoczonych, żadnego z czterech amerykańskich gigantów nie ominęły problemy – przykładowo 8 sierpnia 2016 roku Delta Air Lines musiały odwołać ponad 2000 lotów w ciągu trzech dni z powodu awarii elementu systemu zasilania.

Jakakolwiek była przyczyna awarii z 27 maja, faktem jest, że British Airways straciły dostęp do danych umieszczonych na swoich serwerach. Systemy zapasowe zawiodły. Bez listy pasażerów i innych informacji niezbędnych do bezpiecznego załadowania samolotów, wszelkie operacje przewoźnika musiały zostać zawieszone. BA, tak jak i inne linie, powinny z tego doświadczenia wyciągnąć wnioski na przyszłość. Nie można oszczędzać na inwestycjach w systemy informatyczne. W 2015 roku linie lotnicze wydały 2,7% przychodów na IT – więcej wydaje nawet branża hotelowa. Niewystarczająca jest również liczba testów systemów zapasowych.

Przede wszystkim jednak, linie muszą być lepiej przygotowane na tego typu wydarzenia, jeśli już do nich dochodzi. Pracownicy naziemni powinni zostać przeszkoleni pod kątem radzenia sobie z rozgniewanymi klientami – jeśli będą w stanie udzielić konkretnych informacji, na pewno pomoże to osłabić falę niezadowolenia. Takich awarii, jak ta z 27 maja, nie da się uniknąć – zyski przewoźników nie udźwignęłyby poważniejszych inwestycji w zapasowe systemy. Dalsze obcinanie budżetów IT nie jest jednak rozsądnym podejściem. Nawet Ryanair, który słynie z oszczędzania, zwiększa nakłady na operacje cyfrowe. A jeśli chodzi o BA, to jedno jest pewne – prawdziwe koszty poniosą nie z racji odszkodowań, ale z powodu nadszarpniętego wizerunku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zerowy VAT na loty krajowe w Danii

Pasażer i linie lotnicze

Zerowy VAT na loty krajowe w Danii

Mateusz Kieruzal 29 marca 2024

Mumbaj: Samoloty czekają w powietrzu po 60 minut

Pasażer i linie lotnicze

Mumbaj: Samoloty czekają w powietrzu po 60 minut

Przemysław Farsewicz 06 marca 2024

Polski paszport coraz „silniejszy”. Jak jest naprawdę?

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zawiesi trasy z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zawiesi trasy z Polski

Mateusz Kieruzal 02 stycznia 2024

Paryż, Tokio, Nowy Jork. Trwa globalna inwazja pluskiew

Pasażer i linie lotnicze

Paryż, Tokio, Nowy Jork. Trwa globalna inwazja pluskiew

Tomasz Śniedziewski 19 grudnia 2023

Lotnisko Chopina: Zakupy w Baltonie z dostawą do Strefy VIP Line

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Zerowy VAT na loty krajowe w Danii

Pasażer i linie lotnicze

Zerowy VAT na loty krajowe w Danii

Mateusz Kieruzal 29 marca 2024

Mumbaj: Samoloty czekają w powietrzu po 60 minut

Pasażer i linie lotnicze

Mumbaj: Samoloty czekają w powietrzu po 60 minut

Przemysław Farsewicz 06 marca 2024

Polski paszport coraz „silniejszy”. Jak jest naprawdę?

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zawiesi trasy z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zawiesi trasy z Polski

Mateusz Kieruzal 02 stycznia 2024

Paryż, Tokio, Nowy Jork. Trwa globalna inwazja pluskiew

Pasażer i linie lotnicze

Paryż, Tokio, Nowy Jork. Trwa globalna inwazja pluskiew

Tomasz Śniedziewski 19 grudnia 2023

Lotnisko Chopina: Zakupy w Baltonie z dostawą do Strefy VIP Line

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5