Port Lotniczy Lublin planuje zaprosić firmy do złożenia ofert na rozbudowę terminalu do końca bieżącego roku. Poprzedni przetarg w tej sprawie został unieważniony, gdyż cena najkorzystniejszej oferty przewyższała kwotę, którą zamawiający planował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Rozbieżność była spora, bo przy budżecie oscylującym w okolicach 8,6 mln zł brutto, jedyny wykonawca który przystąpił do przetargu – Budimeks, zarządał za wykonanie zadania aż 12,6 mln zł brutto. Oferta firmy była więc blisko 4 mln zł wyższa od założeń wykonawcy.
Zaproszenie do końca roku
- Obecnie kolejne postępowanie jest prowadzone w nowej formule. Zgodnie z regulaminem wewnętrznym sektorowym spółki rozpoczęto negocjacje z firmami. Zaproszenie skierowano do kilku podmiotów, z którymi prowadzone są rozmowy. Następnie zostanie skierowane zaproszenie do składania ofert. Po otrzymaniu ofert i po zapoznaniu się z nimi, zarząd podejmie decyzję co do dalszych kroków – poinformował w rozmowie z „Rynkiem Lotniczym” Piotr Jankowski, rzecznik prasowy lubelskiego lotniska. Teraz wiadomo już, że zaproszenie do złożenia ofert zostanie skierowane do końca bieżącego roku.
Tymczasem w związku z rosnącym ruchem pasażerskim na lubelskim lotnisku już podjęto kroki w stronę usprawnienia ruchu w terminalu. Przeorganizowano halę odlotów, utworzono dwa dodatkowe miejsca odprawy paszportowej. W planach jest też ustawienie wiaty przystankowej do preboardingu pasażerów strefy Non Schengen przed wyjściem na płytę postoju samolotów. Będą oni mogli w tym miejscu oczekiwać na wejście do samolotu.
Zakończenie prac pod koniec przyszłego roku
Rozbudowa jest konieczna, by zapewnić odpowiednią przepustowość terminala. Ta, według założeń, mogłaby się zakończyć na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2018 roku.
Rozbudowa terminala polegać będzie na poszerzeniu hali odlotów. Obecna hala liczy około 700 m.kw. a po rozbudowie zyska dodatkowe 1,8 tys. m.kw. od strony wschodniej. W nowej części planowana jest obsługa pasażerów ze strefy Schengen. W istniejącej obecnie hali będą obsługiwani pasażerowie spoza strefy Schengen.
Istniejący obecnie terminal liczy 11 tys. m.kw. i jest znacznie mniejszy od tego, jaki planowano w pierwotnej wersji. W 2010 roku w trakcie projektowania terminala zapadła decyzja o jego zmniejszeniu o połowę. Zmiana spowodowana była zaleceniami ekspertów z organizacji Jaspers współpracujących z Komisją Europejską, która zatwierdziła przyznanie środków unijnych na sfinansowanie budowy lotniska. Według ekspertów Jaspers planowany początkowo terminal był za duży w stosunku do szacowanego ruchu na lotnisku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.