Wrzesień na lubelskim lotnisku zakończył się wynikiem, sięgającym 43 299 obsłużonych pasażerów. To o niemal 25 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Wzrosty są tu notowane konsekwentnie od kwietnia bieżącego roku.
W ubiegłym miesiącu z lubelskiego lotniska skorzystało 43 299 pasażerów przy 453 operacjach lotniczych. Pasażerów było więc więcej o 24,92 proc., operacji zaś – o 8,63 proc. To bardzo dobry wynik, choć warto przy tym przypomnieć rekordowy sierpień, który uznano jednocześnie za najlepszy miesięczny wynik w pięcioletniej historii funkcjonowania lubelskiego portu. W sierpniu z lotniska skorzystało bowiem 46 416 pasażerów, czyli o niemal 15 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Wzrost ruchu pasażerskiego to efekt uruchomienia połączeń sezonowych. Obecnie z lubelskiego lotniska można polecieć w 14 kierunkach: do Londynu, Dublina, Eindhoven, Burgas, Heraklionu, Monachium, Kijowa i Tel Awiwu. W sprzedaży są również trzy kolejne kierunki: Mediolan i Werona.
Zgodnie z prognozami 2017 rok zamknie się rekordowym wynikiem, sięgającym 400 tys. osób. Dla porównania, w ubiegłym roku z lubelskiego portu skorzystało ponad 377 tys. podróżnych. Ubiegłoroczny wynik był aż o 42 proc. lepszy od wyniku z 2015 roku.
Konieczna rozbudowa terminala
Rosnące w imponującym tempie statystyki lubelskiego lotniska wymuszają na władzach portu pilną rozbudowę. Obecnie czekamy na wyłonienie wykonawcy rozbudowy terminalu pasażerskiego Portu Lotniczego Lublin. Pierwszy przetarg unieważniono w lipcu, ze względu na zbyt wysokie koszty realizacji inwestycji (przewyższające o 4 mln zł założony na ten cel budżet). W drugim podejściu zdecydowano się na poszukiwanie wykonawcy przez negocjacje z firmami.
Rozbudowa terminala polegać będzie na poszerzeniu hali odlotów. Obecna hala liczy około 700 m.kw. a po rozbudowie zyska dodatkowe 1,8 tys. m.kw. od strony wschodniej. W nowej części planowana jest obsługa pasażerów ze strefy Schengen. W istniejącej obecnie hali będą obsługiwani pasażerowie spoza strefy Schengen.
Istniejący obecnie terminal liczy 11 tys. m.kw. i jest znacznie mniejszy od tego, jaki planowano w pierwotnej wersji. W 2010 roku w trakcie projektowania terminala zapadła decyzja o jego zmniejszeniu o połowę. Zmiana spowodowana była zaleceniami ekspertów z organizacji Jaspers współpracujących z Komisją Europejską, która zatwierdziła przyznanie środków unijnych na sfinansowanie budowy lotniska. Według ekspertów Jaspers planowany początkowo terminal był za duży w stosunku do szacowanego ruchu na lotnisku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.