Lufthansa Group zarobiła w okresie od stycznia do września br. 1,85 mld euro netto. Spółka obniżyła też zadłużenie o 80 proc. do 521 mln euro. Według firmy to najlepsze dziewięciomiesięczne wyniki w jej historii.
Niemiecki przewoźnik w trzecim kwartale (obejmującym sezon wakacyjny) wypracował zysk netto w wysokości 1,181 mld euro. W tym samym okresie Lufthansa i należące do niej linie lotnicze mogą się jednak pochwalić wyższymi przychodami, które wyniosły one łącznie 9,810 mld euro (wzrost o 11 proc.).
W okresie od stycznia do końca września 2017 r. grupa zrzeszająca Lufthansę, Swiss, Austrian i Eurowings zarobiła 1,853 mld euro, notując nieznaczny wzrost zysku netto o 0,1 proc. –To wyniki, które pozwalają nam na inwestycje i rozwój niezbędne, by odgrywać aktywną rolę w procesie konsolidacji europejskiego rynku lotniczego i kontynuować inwestowanie w przyszłość firmy – komentuje Carsten Spohr, dyrektor generalny Lufthansy, w komunikacie spółki.
Przez dziewięć miesięcy 64,3 proc. przychodów koncernu generowały linie sieciowe (17,69 mld euro, wzrost o 6,4 proc.), 11,3 proc. linie point-to-point, czyli Eurowings i Brussels Airlines (3,03 mld euro, wzrost o 94 proc.), 10 proc. działalność techniczna (4 mld euro, wzrost o 5,1 proc.), 7,2 proc. catering (2,44 mld euro, wzrost o 1,8 proc.), a 6,5 proc. segment logistyczny, w tym Lufthansa Cargo (1,75 mld euro, wzrost o 18,2 proc.).
Jeśli chodzi o zysk operacyjny (EBIT) przewoźnicy sieciowi zarobili 1,82 mld euro (spadek o 5,4 proc.). W tej grupie sama Lufthansa miała 12,47 mld euro przychodów (wzrost o 5,9 proc.) i 1,27 mld euro zysku EBIT (spadek o 17,9 proc.); Swiss - 3,57 mld euro przychodów (wzrost o 6,6 proc.) i 446 mln euro zysku EBIT (wzrost o 38,5 proc.); a Austrian Airlines - 1,81 mld euro przychodów (wzrost o 10,8 proc.) i 106 mln euro zysku EBIT (wzrost o 27,7 proc.).
Lufthansa w październiku ogłosiła oficjalnie przejęcie znacznej części
Air Berlin i złożyła analogiczną ofertę wobec borykającej się z kłopotami finansowymi
Alitalii.