Nowy Boeing 787-9 to największy samolot we flocie PLL LOT. W przyszłym tygodniu pierwsi pasażerowie polecą na jego pokładzie do Toronto. Maszyna będzie wyposażona w większą liczbę miejsc w klasie biznes niż obecne Dreamlinery. W sumie polski przewoźnik zamówił cztery samoloty tego typu.
Maszyny produkowane są w Everett na zachodnim wybrzeżu USA. Samolot jest o 6 metrów dłuższy od B787-8. Na pokładzie podróżować będzie maksymalnie 294 pasażerów, w tym 24 w klasie biznes i 21 w klasie premium economy. B787-8 ma o 42 miejsca mniej – zabiera na pokład do 252 paażerów, w tym 16 w klasie bieznes i 21 w klasie premium economy. Tymczasem koncern zaprezentował jakiś czas temu największy samolot w rodzinie – Boeing 787-10. PLL LOT nie planują obecnie zakupu tego samolotu.
– Boeing 787-10 to samolot, który dopiero się pojawił, myślę że dla nas jest trochę jeszcze za duży. Bardziej optymalny w przypadku PLL LOT będzie Boeing 787-9, dlatego że jego wielkość (294 miejsc w tej konfiguracji) to jest w tym momencie coś, co z perspektywy naszego rozwoju jest optymalnym rozwiązaniem. Te maszyny będą przez nas wykorzystywane do otwierania połączeń. Połączenia, na których lata dużo osób, czyli np. na trasie do Toronto, Nowego Jorku czy Seulu, to połączenia, na których znacznie lepiej sprawdzają się maszyny Boeing 787-9 – powiedział Rafał Milczarski, prezes PLL LOT, dodając, iż można się spodziewać kolejnych dostaw tych samolotów.
Nowa maszyna wykona pierwszy lot z pasażerami na pokładzie jeszcze w marcu – będzie to połączenie do Toronto. Kolejne trasy obsługiwane tym samolotem to Chicago, Nowy Jork a następnie Seul.
– Co istotne, w nowych maszynach zwiększyliśmy liczbę miejsc w klasie biznes – z 18 do 24. Świadczy to o rozwoju naszej linii lotniczej. Samoloty British Airways czy Lufthansy mają w standardzie kilkadziesiąt miejsc biznesowych, co pokazuje, jak tamten rynek jest rozwinięty. Nasz rynek tak rozwinięty jeszcze nie jest, ale podjęliśmy decyzję o tym, by zwiększyć liczbę miejsc o 1/3, bo widzimy, że zainteresowanie klasą biznes wciąż rośnie – przyznał Milczarski.
Drugą maszynę tego typu PLL LOT odbierze już w kwietniu, trzecią zaś na przełomie maja i czerwca. Czwarty i ostatni samolot Boeing 787-9 ma zasilić flotę narodowego przewoźnika na początku 2019 roku. Tym samym PLL LOT będzie miał w swojej flocie w sumie 12 dreamlinerów. Obecnie posiada 8 maszyn B787-8.
LOT to pierwsza europejska linia lotnicza, która oprze flotę dalekiego zasięgu w całości na Dreamlinerach. Wcześniej przewoźnik rozwijał głównie flotę krótko- i średniodystansową.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.