Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Modlin nie będzie zamknięty. „Znajdą się pieniądze na remont dróg kołowania”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-09-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Modlin nie będzie zamknięty. „Znajdą się pieniądze na remont dróg kołowania”
Fot. Lotnisko ModlinSamolot Ryanaira w Modlinie i terminal
– Obecnie nie ma zagrożenia dla eksploatacji lotniska w Modlinie – powiedziała Karina Lisowska, rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego, komentując informacje na temat stanu części dróg kołowania i potencjalnego zamknięcia z tego powodu operacji lotniczych.

O tym, że drogi kołowania po wschodniej stronie Portu zostaną zamknięte dla odrzutowców z uwagi na ich stan techniczny, ULC informował już 27 lutego.

– Prezes ULC decyzją z dnia 27 lutego 2017 r., nie wyłączył z eksploatacji dróg kołowania DK-B i DK-A1 na lotnisku Warszawa/Modlin, natomiast ograniczył ruch na lotnisku poprzez zaprzestanie wykonywania operacji kołowania statków powietrznych o napędzie odrzutowym po drogach kołowania DK-B i DK-A1. Biorąc pod uwagę stan techniczny wspomnianych dróg kołowania zarządzający lotniskiem jest w trakcie przeprowadzania przetargu na remont kapitalny przedmiotowych nawierzchni – poinformował urząd.

737 jadą objazdami

Fakt, że prawie wszystkie operacje w Modlinie prowadzone są odrzutowymi Boeingami 737 nie sparaliżował jednak lotniska. Dojeżdżając do terminalu i docierając spod niego do drogi startowej samoloty korzystają bowiem z innych dróg kołowania, znajdujących się w dobrym stanie. Wydłuża to nieco operacje, ale nie zakłóca to znacząco działania portu.

Kolejna kontrola z końcem wakacji

Z końcem sierpnia inspektorzy urzędu ponownie odwiedzili lotnisko w Modlinie. – Kontrola wykazała, że w dalszym ciągu występują uszkodzenia i spękania poprzeczne na nawierzchniach sztucznych. Zarządzający lotniskiem prowadzi naprawy bieżące wskazanych uszkodzeń i spękań oraz monitoruje nawierzchnie lotniska. W trakcie kontroli na będących w użyciu nawierzchniach lotniskowych nie stwierdzono występowania luźnych elementów, które mogłyby stanowić zagrożenie dla operacji statków powietrznych. Wobec powyższego nie stwierdzono nieprawidłowości w tym zakresie – uspokaja Karina Lisowska.

– Dla nikogo nie jest tajemnicą, że potrzeba modernizacji dróg kołowania B i A1 w Modlinie. Ogłosiliśmy przetarg w tym zakresie, który nie został jeszcze rozstrzygnięty. W zależności od poziomu finansowania, albo przeprowadzimy ich remont, pozwalające na przywrócenie na nich operacji samolotami odrzutowymi, albo zostaną one gruntownie zmodernizowane za większe pieniądze – powiedział podczas Forum Lotniczego prezes Portu Lotniczego w Modlinie Leszek Chorzewski. Gdyby doszło do ostateczności, remont, możliwie najtańszy, zostanie sfinansowany ze środków własnych lotniska.

Problem z pożyczką

Prezes podwarszawskiego lotniska dodał, że 60 milionowa pożyczka, którą chce zaciągnąć lotnisko zakłada właśnie wykonanie od nowa dróg kołowania. – Chcemy na to przeznaczyć 10 mln zł, natomiast budowa nowego terminala kosztować będzie 50 mln – powiedział.

Na razie nie ma decyzji o zaciągnięciu kredytu. Nie chce się na to zgodzić jeden z udziałowców – Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, które samo chciałoby sfinansować konieczną modernizację, jednak w zamian za 51% pakiet akcji, który pozwoliłby decydować o przyszłości Modlina.

PP „Porty Lotnicze” może być jednak przyparty do muru. Na Forum Lotniczym minister resortu infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk powiedział, że wyciszenie Lotniska Chopina w godzinach nocnych jest już niemal pewne, a to może zmusić część przewoźników do przeniesienia operacji lotniczych do Modlina. Do tego konieczne będzie maksymalne zwiększenie przepustowości Modlina, m.in. poprzez modernizację 35-letnich, pamiętających obecność wojska, nawierzchni. Cisza nocna na najważniejszym stołecznym lotnisku może być wprowadzona już w połowie 2018 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Modlin: Rusza konkurs na prezesa i dwóch wiceprezesów

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Rusza konkurs na prezesa i dwóch wiceprezesów

Redakcja/inf. pras. 12 lipca 2024

Wrocław: Niemal 2 mln pasażerów w pierwszym półroczu 2024

Infrastruktura i lotniska

Midera prezesem Związku Regionalnych Portów Lotniczych

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Infrastruktura i lotniska

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Roman Czubiński 17 czerwca 2021

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Infrastruktura i lotniska

Ryanair: Modlin może być drugim lotniskiem w Polsce. Nie blokujmy inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Modlin: Rusza konkurs na prezesa i dwóch wiceprezesów

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Rusza konkurs na prezesa i dwóch wiceprezesów

Redakcja/inf. pras. 12 lipca 2024

Wrocław: Niemal 2 mln pasażerów w pierwszym półroczu 2024

Infrastruktura i lotniska

Midera prezesem Związku Regionalnych Portów Lotniczych

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Infrastruktura i lotniska

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Roman Czubiński 17 czerwca 2021

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Infrastruktura i lotniska

Ryanair: Modlin może być drugim lotniskiem w Polsce. Nie blokujmy inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5