Partner serwisu
Biznes i przemysł

Modlin: PPL blokuje nasz rozwój

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Modlin: PPL blokuje nasz rozwój
fot. Modlin Airport
Podczas gdy „Porty Lotnicze” prowadzą rozmowy z Radomiem, port w Modlinie apeluje, by także i w jego sprawie przedsiębiorstwo postawiło na konkrety. Przedstawiciel modlińskiego lotniska mówi bowiem o „hamowaniu rozwoju”, województwo mazowieckie już mocniej – o „działaniu na szkodę”.

Bez konkretów

W najbliższą środę planowane jest podpisanie listu intencyjnego między lotniskiem w Radomiu a Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze”. O tym, że PPL najchętniej odsprzedałby swoje udziały w Modlinie i zainwestował w Radom mówi się zresztą od jesieni 2017 roku. Samorząd województwa mazowieckiego jak dotąd nie otrzymał jednak żadnej propozycji odkupienia udziałów od „Portów Lotniczych”. Modlińskie lotnisko zbliża się do progu przepustowości, dlatego potrzebuje około 60 milionów złotych na modernizację istniejącej i budowę nowej infrastruktury, w tym również zakupu maszyn i urządzeń, remontu dróg kołowania.

– Ratunkiem mógłby okazać się kredyt komercyjny, ale decyzję o jego zaciągnięciu hamuje jeden z udziałowców, czyli PPL – mówi Leszek Chorzewski, p.o. prezes modlińskiego lotniska. 

Mazowsze: PPL działa na szkodę Modlina

Dlatego, jeśli Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” nie jest zainteresowane dalszym istnieniem i rozwojem lotniska w Nowym Dworze Mazowieckim, powinno odsprzedać swoje udziały na rzecz pozostałych wspólników lub podmiotu trzeciego gwarantującego rozwój lotniska – dodają już samorządowcy województwa mazowieckiego, którzy mają 1/3 udziałów w modlińskim porcie. Pozostałymi właścicielami spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin są: Agencja Mienia Wojskowego (34,43 proc. udziałów), Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (30,39 proc. udziałów) oraz Nowy Dwór Mazowiecki (4,81 proc. udziałów).

W opublikowanym na stronie mazovia.pl oświadczeniu samorządowcy piszą wprost: „Dotychczasowe działania podejmowane przez jednego ze wspólników, tj. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL), bez względu na ich subiektywną przyczynę, należy uznać jako działania na szkodę spółki oraz pozostałych wspólników, a w szczególności Województwa Mazowieckiego”.

Mazowsze jest zdania, że brak zgody PPL na emisję obligacji w wysokości 60 mln zł jest „niezrozumiałe i nieuzasadnione” i uniemożliwia spółce podjęcie niezbędnych inwestycji gwarantujących utrzymanie działalności lotniska. Strony chcą konkretów, bo brak decyzyjności związuje im ręce. Po raz pierwszy spółka nie była w stanie zgromadzić niezbędnych środków finansowych i została zmuszona, by wystąpić do wspólnika województwa mazowieckiego z wnioskiem o podwyższenie kapitału zakładowego o kwotę 4 899 000 zł.

Rozwój terminala konieczny

Inwestycje, szczególnie w rozbudowę terminala pasażerskiego, są tu niezbędne, bo lotnisko powoli pęka w szwach. Koszt rozbudowy szacowany jest na 60 mln zł. Mogłaby ona zostać sfinansowana ze środków zewnętrznych. Po jej przeprowadzeniu przepustowość terminala zwiększyłaby się do 5 mln pasażerów rocznie, wobec 3,5 mln obecnie. Nakłady inwestycyjne, poniesione w ciągu lat 2017–2022 plasowałyby się na poziomie 97 mln zł. Coraz mniej cierpliwy robi się także Ryanair – jedyny klient modlińskiego portu. Przedstawiciele firmy od wielu miesięcy apelują o jak najszybszą rozbudowę terminala w celu zwiększenia swojej floty, a także liczby obsługiwanych połączeń.

W ostatnim miesiącu ubiegłego roku Port Lotniczy Warszawa Modlin obsłużył 227 359 pasażerów, czyli o 0,2 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2016 roku. Łącznie w ciągu 12 miesięcy 2017 roku z portu skorzystało 2,9 mln pasażerów. Dla porównania, w 2016 roku było ich tu 2 860 874. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Infrastruktura i lotniska

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Roman Czubiński 17 czerwca 2021

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Infrastruktura i lotniska

Ryanair: Modlin może być drugim lotniskiem w Polsce. Nie blokujmy inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Horała: Gdybyśmy mogli przejąć Modlin, nie inwestowalibyśmy w Radomiu

Prawo i polityka

Ryanair zainaugurował trasę z Modlina do Wiednia

Infrastruktura i lotniska

Ryanair zainaugurował trasę z Modlina do Wiednia

Rafał Dybiński 04 sierpnia 2020

Modlin: 50 mln zł już nie na inwestycje, a na przetrwanie

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Infrastruktura i lotniska

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Roman Czubiński 17 czerwca 2021

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Infrastruktura i lotniska

Ryanair: Modlin może być drugim lotniskiem w Polsce. Nie blokujmy inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Horała: Gdybyśmy mogli przejąć Modlin, nie inwestowalibyśmy w Radomiu

Prawo i polityka

Ryanair zainaugurował trasę z Modlina do Wiednia

Infrastruktura i lotniska

Ryanair zainaugurował trasę z Modlina do Wiednia

Rafał Dybiński 04 sierpnia 2020

Modlin: 50 mln zł już nie na inwestycje, a na przetrwanie

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5