Partner serwisu
Biznes i przemysł

Nici z przejęcia Niki. Austriacka linia znika z rynku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Nici z przejęcia Niki. Austriacka linia znika z rynku
fot. commons.wikipedia.org/ Usuario:Barcex
Czarne chmury wiszą nad austriackim przewoźnikiem. Niki przestał obsługiwać loty, a Lufthansa nie pomoże mu wyjść na prostą. Największa niemiecka linia właśnie ogłosiła, że rezygnuje z planów przejęcia.

Trudna konkurencja, spadające ceny biletów to jedne z powodów, dla których upadły Monarch, Air Berlin, a Alitalia złożyła wniosek o ochronę na wypadek niewypłacalności. Air Berlin ostatni lot miał w październiku, w tym samym miesiącu Lufthansa zawarła porozumienie na zakup należących do nich Niki i LGW. Po ingerencji Komisji Europejskiej ostatecznie nie dojdzie jednak do finalizacji transakcji.

Komisja Europejska interweniuje 

Niki z siedzibą w Austrii, z flotą 23 samolotów Airbus A321 co prawda nie zgłosiła wniosku o upadłość, ale przez ostatni czas mocno korzystała z funduszy Lufthansy. Komisja Europejska oraz urząd antymonopolowy obawiali się, że przejęcie Niki spowoduje, iż linia Carstena Spohra będzie miała monopol na rynku krajowym i na terenie Austrii. Dyrektor Lufthansy 29 listopada spotkał się zresztą z unijną komisarz ds. Konkurencji Margrethe Vestager w celu omówienia ewentualnych ustępstw. Być może ostatnia decyzja jest konsekwencją tamtych ustaleń.

Administratorzy Air Berlin przyznają, że nie mogli znaleźć innego nabywcy dla Niki, założonej przez byłego kierowcę wyścigowego Niki Laudę w 2003 r. Linia złożyła ostatecznie wniosek o ogłoszenie upadłości. - Niepowodzenie sprzedaży Niki i niewypłacalności jest niesamowicie rozczarowujące i byłoby możliwe do uniknięcia - powiedział Frank Kebekus, administrator Air Berlin. Stwierdził przy tym, że stanowisko Komisji nie jest zrozumiałe, bo upadek austriackiego przewoźnika doprowadziłby do mniejszej konkurencji ze względu na wycofanie lotów z rynku.

Lufthansa silna także bez Niki

Lufthansa najprawdopodobniej będzie nadal mogła rozwijać swoją pozycję rynkową. Przewoźnik chce zwiększyć flotę Eurowings ze 150 do około 210 samolotów w wyniku niewypłacalności Air Berlin. Linia będzie przy tym wnioskować o pozyskanie slotów Niki. Nadal też zamierza przejąć LGW - Luftfahrtgesellschaft Walter, kolejną spółkę zależną Air Berlin.  W wywiadzie dla Rynku Lotniczego Frank Wagner, szef Lufthansy na Polskę mówi zresztą, że linia chce aktywnie uczestniczyć w procesie konsolidacji w Europie.

Co dalej z niskokosztowym przewoźnikiem? Niki Lauda wciąż jest zainteresowany odkupieniem Niki od Air Berlin. Czeka jednak na wznowienie oferty, bo poprzednim razem został pokonany przez Lufthansę.

Zgodnie z informacjami Reutersa, Niki złoży wniosek o niewypłacalność w ciągu dwóch najbliższych dni.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lauda: Niki zacznie zarabiać w 2019 roku

Biznes i przemysł

Lauda: Niki zacznie zarabiać w 2019 roku

Magdalena Wosińska 19 marca 2018

Niki wystartuje 25 marca

Biznes i przemysł

Niki wystartuje 25 marca

Magdalena Wosińska 07 marca 2018

Niki oficjalnie wróciła do właściciela

Biznes i przemysł

Niki oficjalnie wróciła do właściciela

Magdalena Wosińska 02 marca 2018

Sprzedaż Niki: Lauda przebił IAG o 4 mln euro

Biznes i przemysł

Sprzedaż Niki: Lauda przebił IAG o 4 mln euro

Magdalena Wosińska 29 stycznia 2018

Nikt nie chce pracować w Niki? Lauda musi przekonać do siebie pilotów

Biznes i przemysł

Niki Lauda przejmie Niki

Biznes i przemysł

Niki Lauda przejmie Niki

Magdalena Wosińska 23 stycznia 2018

Zobacz również:

Lauda: Niki zacznie zarabiać w 2019 roku

Biznes i przemysł

Lauda: Niki zacznie zarabiać w 2019 roku

Magdalena Wosińska 19 marca 2018

Niki wystartuje 25 marca

Biznes i przemysł

Niki wystartuje 25 marca

Magdalena Wosińska 07 marca 2018

Niki oficjalnie wróciła do właściciela

Biznes i przemysł

Niki oficjalnie wróciła do właściciela

Magdalena Wosińska 02 marca 2018

Sprzedaż Niki: Lauda przebił IAG o 4 mln euro

Biznes i przemysł

Sprzedaż Niki: Lauda przebił IAG o 4 mln euro

Magdalena Wosińska 29 stycznia 2018

Nikt nie chce pracować w Niki? Lauda musi przekonać do siebie pilotów

Biznes i przemysł

Niki Lauda przejmie Niki

Biznes i przemysł

Niki Lauda przejmie Niki

Magdalena Wosińska 23 stycznia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5