Na Lotnisku Chopina wylądował dzisiaj (2 grudnia) pierwszy z sześciu Boeingów 737 MAX 8 zamówionych przez LOT. Na początek nowe samoloty będą obsługiwać połączenie z Warszawy do Londynu-Heathrow.
Maszyna leciała z fabryki w Renton w USA, z międzylądowaniem na Islandii.
– To wyjątkowy moment dla LOT-u. Jesteśmy jednym z pierwszych przewoźników na świecie, który do obsługi połączeń średniego i krótkiego zasięgu będzie wykorzystywał Boeingi 737 MAX 8 – powiedział na konferencji prasowej po lądowaniu Rafał Milczarski, prezes LOT-u. – Jesteśmy obecnie najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Jestem przekonany, że nowe samoloty pomogą nam jeszcze bardziej zwiększyć efektywność kosztów naszych operacji i znacząco podnieść jakość oferty. Dzięki najbardziej zaawansowanym technologicznie samolotom Boeinga: B787 Dreamliner i nowym B737 MAX LOT jest liderem w wyznaczaniu nowej jakości dla branży lotniczej w regionie – dodał.
Nowe Boeingi 737 MAX 8 w konfiguracji LOT-u są wyposażone w 186 foteli, po trzy w każdym z dwóch rzędów. Producent reklamuje je, jako najnowocześniejsze obecnie samoloty wąskokadłubowe na świecie.
Do końca grudnia LOT ma zamiar odebrać jeszcze jednego Boeinga 737 MAX 8 – maszyna będzie wykonywała rejsy m.in. do Londynu i Madrytu od początku 2018 roku. Kolejne trzy MAX-y dołączą do floty w roku 2018, a ostatni – w 2019 roku. W sumie do końca 2019 dzięki współpracy z leasingodawcą Air Lease Corporation (ALC) LOT pozyska aż sześć maszyn tego typu, które obsługiwać będą najpopularniejsze trasy przewoźnika. Samoloty będą wykorzystywane do obsługi najpopularniejszych tras krótkiego i średniego zasięgu polskiego przewoźnika, w tym do Londynu, Madrytu i Tel Awiwu.
MAX-y polecą też do m.in. Frankfurtu, Wiednia, Barcelony, Kijowa, Amsterdamu i Astany. B737 MAX 8 uzupełnią flotę popularnych maszyn z rodziny 737 w barwach LOT.
Jak zapewnia producent, MAX jest znacznie cichszy, bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska niż jakikolwiek inny dostępny na rynku samolot tej klasy. Nowy typ wingletów i silniki najnowszej generacji pozwalają na zużycie paliwa niższe o 15% w stosunku do modelu B737 NG, redukcję hałasu nawet o 40% w porównaniu do innych maszyn tej klasy i znaczącą niższą emisję CO2. Zamówienie nowych samolotów wąskokadłubowych jest jednym z elementów strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 roku.
W przyszłym roku narodowy przewoźnik powiększy flotę regionalną o co najmniej sześć używanych Embraerów E195, mieszczących do 112 pasażerów. To oznacza podwojenie liczby tego typu maszyn w barwach polskiej linii.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.