Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL) planuje wykupić udziały w Porcie Lotniczym Radom – podaje lokalne Radio Plus Radom. Informacje potwierdzili szef kancelarii Senatu Jakub Kowalski i miejski radny Wiesław Wędzonka.
Jak przyznał minister Jakub Kowalski, cytowany przez Radio Plus Radom, w kwestii wykupu udziałów w Porcie Lotniczym Radom przez PPL „są pewne propozycje ze strony Prawa i Sprawiedliwości”. Minister zaznaczył, że rozmowy trwają od kilku miesięcy i odbywają się one zarówno z udziałem prezydenta Radomia jak też PPL-u. Kowalski nie zdradził jednak, jakie będzie zaangażowanie tego podmiotu.
Miasto potwierdza – rozmowy trwają
Doniesienia odnośnie rozmów biznesowych dotyczących przyszłości Portu Lotniczego Radom potwierdził prezydent Radomia Radosław Witkowski. Radny Wiesław Wędzonka z PO zdradził, że w rozmowach tych uczestniczy PPL. Dodał on również, iż byłby zadowolony, gdyby skarb państwa wziął 100 proc. lotniskowych akcji.
Radomski port lotniczy właściwie od początku funkcjonowania budzi spore kontrowersje. W kluczowych dla swojego funkcjonowania miesiącach czerwiec – sierpień bieżącego roku (a więc miesiącach wakacyjnych, podczas których ruch na lotniskach rośnie), port obsłużył łącznie 3 124 pasażerów. To mniej niż przed rokiem, gdzie w ciągu trzech analogicznych miesięcy obsłużono łącznie 3 697 osób.
Przedstawiciele lotniska gorsze statystyki tłumaczą uboższą siatką połączeń. W ubiegłym roku w sezonie wakacyjnym z lotniska oferowane było aż pięć połączeń – do Gdańska, Wrocławia, Pragi, Berlina i Lwowa. W tegorocznej ofercie pozostały tylko trzy trasy – do Gdańska, Pragi i Lwowa.
Spada liczba pasażerów, rosną koszty utrzymania
Jedynym przewoźnikiem operującym z radomskiego portu jest Sprint Air. W całym ubiegłym roku z Portu Lotniczego Radom skorzystało 9713 pasażerów. Prawdopodobieństwo, że w tym roku liczba ta będzie mniejsza – jest wysokie.
Wraz z malejącą liczbą pasażerów rosną koszty utrzymania portu. W ubiegłym roku lotnisko odnotowało stratę w wysokości 23,9 mln zł. To znacznie więcej niż w 2015 roku, kiedy strata sięgnęła 17,7 mln zł. Przedstawiciele lotniska podkreślają, że strata mogłaby być mniejsza, ale radomskie lotnisko wymaga inwestycji, bez których nie da się tu uruchomić nowych połączeń. A to one są kluczowe dla wzrostów na lotnisku.
Radomskie lotnisko wymaga nakładów rzędu 200 mln zł w rozbudowę infrastruktury, w tym przede wszystkim – przedłużenie drogi startowej i budowę płyty postojowej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.