Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Prezes LOT-u o budowie nowego lotniska pod Warszawą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Prezes LOT-u o budowie nowego lotniska pod Warszawą
fot. Lotnisko Chopina
– Rozumiem, że PPL spogląda na różne opcje i uważam, że to jest rozsądne działanie. Uważam, że wypowiedź dyrektora Szpikowskiego jest po prostu przejawem strategicznego myślenia i planowania długoterminowego na przyszłość – mówi Rafał Milczarski, prezes PLL LOT, w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy.

W zeszłym tygodniu burzę medialną wywołał komentarz dyrektora Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze, Mariusza Szpikowskiego, o konieczności budowy kolejnego lotniska pod Warszawą. Szpikowski przyznał, że PPL – jako jeden ze współudziałowców – najchętniej odsprzedałyby swoje udziały w spółce zarządzającej Modlinem, gdyż nie widzi szans na porozumienie, a rozwiązaniem tej sytuacji byłaby budowa kolejnego lotniska pod Warszawą.

Zgodnie z wizją dyrektora PPL-u, w 2021 roku tanie linie lotnicze i czartery miałyby przenieść się ze stołecznego Okęcia na drugie lotnisko, którego powstanie będzie kosztowało od około 500 do 900 mln zł. Ten pomysł nie wszystkim jednak przypadł do gustu. (Czytaj: Nowy (nie)dobry pomysł – kolejne lotnisko koło WarszawyMazowsze: Słowa Szpikowskiego sprzeczne z dot. działaniami PPL)

Problem zaczyna się od Chopina

Tymczasem zrozumienie dla słów dyrektora PPL-u wyraził prezes Polskich Linii Lotniczych LOT, Rafał Milczarski. W rozmowie z Rynkiem Lotniczym tłumaczy, że problem zaczyna się od Lotniska Chopina i zmonopolizowanego przez tanie linie lotnicze Ryanair, portu w Modlinie. – Nie ulega wątpliwości, że Lotnisko Chopina to przede wszystkim lotnisko hubowe dla PLL LOT. Korzystają z niego również inni przewoźnicy, w większości nie użytkujący w pełni charakteru lotniska, np. rękawów i pozostałych udogodnień, z których my korzystamy, starając się zapewniać pasażerowi najwyższą jakość obsługi – mówi Milczarski w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.

Dodaje, że pozostali przewoźnicy mogliby korzystać z innego niż Lotnisko Chopina portu lotniczego, np. z Modlina, jednak jest to niemożliwe. – Port Lotniczy Modlin został zdominowany przez jednego przewoźnika lotniczego, czyli firmę Ryanair. Taka sytuacja jest możliwa tylko dzięki fatalnej, źle skonstruowanej i, moim zdaniem, bezmyślnej umowie, która zapewnia zniżki wolumenowe Ryanairowi od pierwszego pasażera po przekroczeniu konkretnych progów – stwierdza prezes PLL LOT.

W tej sytuacji Rafał Milczarski nie spodziewa się, aby jakikolwiek przewoźnik chciał przenieść swoje usługi do Modlina. – Trudno się spodziewać, żeby ktokolwiek przy zdrowych zmysłach na to lotnisko przeszedł, bo zderzy się z konkurencją w postaci Ryanaira, który aktualnie płaci, według mojej wiedzy, 6 zł od pasażera, potencjalnie będzie płacił 5 zł od pasażera, a każdy nowy przewoźnik, który wejdzie na to lotnisko, będzie płacił 40 zł – komentuje Milczarski.

„Rozumiem wypowiedź dyrektora Szpikowskiego”

Prezes LOT-u nazywa sytuację na Lotnisku Chopina i w Modlinie „węzłem gordyjskim”. Zwraca uwagę, że przepustowość stołecznego portu lotniczego wkrótce się wyczerpie, a PPL musi zaproponować przewoźnikom inny port oraz zwiększać swoje przychody na Okęciu. – To z dalszego rozwoju na Lotnisku Chopina dla PPL-u płynie najwięcej korzyści. To pasażerowie przesiadający się, wydają tutaj pieniądze, konsumują, spędzają czas, a pasażerowie point-to-point – z całym szacunkiem – nie są tak wartościowi pod względem komercyjnym, jak pasażerowie przesiadkowi – komentuje Milczarski dla Rynku Lotniczego.

– To bardzo ważny problem, który wymaga rozwiązania. Absolutnie rozumiem wypowiedź dyrektora Szpikowskiego i uważam, że jest ona po prostu przejawem strategicznego myślenia i planowania długoterminowego na przyszłość – podsumowuje prezes PLL LOT.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Olsztyn-Mazury: Coraz większe spadki ruchu pasażerskim!

Infrastruktura i lotniska

Olsztyn-Mazury: Coraz większe spadki ruchu pasażerskim!

Mateusz Kieruzal 18 czerwca 2024

Wraca temat sprzedaży łódzkiego lotniska

Infrastruktura i lotniska

Wraca temat sprzedaży łódzkiego lotniska

Mateusz Kieruzal 10 maja 2024

Zielona Góra liderem odbudowy ruchu małych portów w Europie

Infrastruktura i lotniska

Zielona Góra liderem odbudowy ruchu małych portów w Europie

PPL/Lotnisko Zielona Góra-Babimost 10 maja 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Olsztyn-Mazury: Coraz większe spadki ruchu pasażerskim!

Infrastruktura i lotniska

Olsztyn-Mazury: Coraz większe spadki ruchu pasażerskim!

Mateusz Kieruzal 18 czerwca 2024

Wraca temat sprzedaży łódzkiego lotniska

Infrastruktura i lotniska

Wraca temat sprzedaży łódzkiego lotniska

Mateusz Kieruzal 10 maja 2024

Zielona Góra liderem odbudowy ruchu małych portów w Europie

Infrastruktura i lotniska

Zielona Góra liderem odbudowy ruchu małych portów w Europie

PPL/Lotnisko Zielona Góra-Babimost 10 maja 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5