Jak poinformował kolejowy przewoźnik Ecco Rail, zajmujący się transportem towarów, do jego floty dołączył samolot Cessna 172. Dzięki niemu maszyniści mają spędzić mniej czasu w podróży do nieraz odległych miejsc rozpoczęcia pracy.
– Ponieważ jako Ecco Group chcemy łamać przyjęte na rynku standardy przez wprowadzanie nowych rozwiązań na każdym polu, nasi maszyniści otrzymają niedługo możliwość korzystania z najszybszego rodzaju transportu – poinformował przewoźnik na swoim facebooku. Jak tłumaczy „Rynkowi Lotniczemu” rzecznik Ecco Rail Kamil Duda, chodzi o szybszy powrót maszynistów z delegacji. – Oczywiście nikogo nie będziemy zmuszać do skorzystania z samolotu, ale dla maszynistów będzie to po prostu możliwość szybszego dotarcia do swoich rodzin – wyjaśnia.
Jak dowiaduje się „Rynek Lotniczy”, Ecco Rail zakupiło maszynę, która obecnie stacjonuje w Aeroklubie w Gliwicach. Zapewniona jest już obsługa samolotu wraz z pilotem. Przewoźnik chce uruchomić nową usługę dla swoich pracowników jeszcze w kwietniu.
Dlaczego to się opłaca? Maszyniści rozpoczynają i kończą pracę w zupełnie innych miejscach Polski – jadą np. z Wrocławia do wschodniej granicy kraju. Ich dojazd na miejsce pracy, a następnie powrót, od lat jest jedną z najistotniejszych kwestii w relacjach z pracodawcą – może bowiem trwać bardzo długo. A maszynistów na rynku bardzo brakuje, o czym
„Rynek Kolejowy” informuje w najnowszym raporcie.
– Pomysł powstał – jak zawsze – z potrzeby rozwiązania problemu dojazdu maszynistów do pociągu. Staramy się, by w naszej firmie nigdy nie skończyły się innowacje – mówi Duda. Do Cessny oprócz pilota mogą wejść jeszcze trzy osoby osoby, więc jest to samolot dostosowany do potrzeb przewoźnika.
Jak można się domyślić, rozwiązanie jest popularne w Australii, gdzie do pracy samolotem trzeba dowieźć nawet górników. W Europie maszynistów wozi się jednak sporadycznie i to samolotami rejsowymi. – Chcemy wyjść naprzeciw naszym pracownikom, którym w piątek zaprezentujemy nowy, przejrzysty system wynagrodzeń – podsumowuje Duda.