Pierwszy model A350 XWB Ultra Long Range wyjechał właśnie z końcowej linii montażowej Airbusa w Tuluzie. Najnowszy wariant z rodziny A350 XWB będzie mógł latać dalej niż jakikolwiek inny komercyjny samolot pasażerski i wejdzie do floty Singapore Airlines jeszcze w tym roku. Przewoźnik przygotowuje się do startu najdłuższego na świecie połączenia między Singapurem a Nowym Jorkiem.
Łącznie Singapore Airlines zamówiło siedem samolotów dalekiego zasięgu typu A350-900, z których będzie korzystać podczas lotów bezpośrednich między Singapurem a USA, w tym na najdłuższej na świecie trasie komercyjnej między Singapurem a Nowym Jorkiem.
Po zakończeniu montażu płatowca, pierwszy samolot przeniósł się do stacji zewnętrznej, gdzie będzie poddawany testom naziemnym przed instalacją silników Rolls-Royce Trent XWB. Następnie samolot przejdzie serię testów w powietrzu, aby zaobserwować zmiany między wydłużoną wersją Airbusa A350 XWB a standardowym A350-900. Nowy model samolotu zdoła skutecznie zwiększyć możliwości zasięgu.
Różnice między samolotami to przede wszystkim zmodyfikowany układ paliwowy, który zwiększa ładowność paliwa o 24 tys. litrów, bez potrzeby stosowania dodatkowych zbiorników. Faza testowa będzie również mierzyć zwiększoną wydajność, uzyskaną dzięki ulepszeniom aerodynamicznym, w tym rozszerzonym wingletom. Przy maksymalnej masie startowej (MTOW) 280 ton, Airbus A350 XWB Ultra Long Range może latać do 9700 mil morskich lub ponad 20 godzin non-stop, łącząc najwyższy poziom komfortu pasażerów i załogi z niezrównaną ekonomią dla takiej odległości.
A350 XWB to nowa rodzina szerokokadłubowych samolotów pasażerskich dalekiego zasięgu. Jak dodaje Airbus, to właśnie ta seria kształtuje nową wizję podróży lotniczych. Zgodnie z opisem producenta A350 XWB ma najnowszą aerodynamiczną konstrukcję, kadłub i skrzydła z włókna węglowego oraz nowe, wydajne pod względem zużycia paliwa silniki Rolls-Royce. Łącznie te najnowsze technologie przekładają się na wysoki poziom wydajności operacyjnej, dzięki 25-procentowemu zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji oraz znacznie niższym kosztom utrzymania. A350 XWB posiada kabinę Airspace od Airbusa, z dwoma przejściami i nowymi systemami powietrznymi.
Do tej pory Airbus zarejestrował 854 firmowe zamówienia na A350 XWB od 45 klientów na całym świecie, dzięki czemu stał się jednym z najbardziej udanych samolotów szerokokadłubowych w historii. Singapore Airlines to jeden z największych klientów rodziny A350 XWB, który zamówił łącznie 67 maszyn typu A350-900, w tym siedem modeli Ultra Long Range. Przewoźnik odebrał już 21 sztuk A350-900.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.