W lipcu Airbus zdobył zamówienia na miliard dolarów i dostarczył 47 samolotów do 23 linii lotniczych. Najlepiej sprzedającym się samolotem jest model A320neo.
Wśród samolotów, które dostarczał producent z Tuluzy znalazło się 9 A320neo oraz 12 A320 w starszej wersji Ceo, w powietrze wzbiło się też 15 większych A321Ceo, cztery szerokokadłubowe A330-300s, sześć A350-900 (jest wśród nich setna maszyna tego typu dla China Airlines) i jeden olbrzymi A380, którego produkcja
będzie w następnych latach zwalniała.
W tym roku Airbus planuje wyprodukować około 700 samolotów dla zamawiających. Z końcem lipca dostarczył ich 351. To znaczy, że przed producentem trudne wyzwanie, zważywszy na wciąż występujące opóźnienia w dostawach silników do najlepiej sprzedających się modeli A320neo. Wydłużył się bowiem proces ich produkcji przez firmę Pratt & Whitney, co opóźniło dostawy. W tym roku Airbus miał dostarczyć 200 sztuk A320neo, ale raczej nie uda mu się tego dokonać. Więcej piszemy o tym
tutaj.
Producent chwali się, że w lipcu zebrał zamówienia na cztery samoloty – 3 z nich to długodystansowe A330 dla tanich linii Level, działających pod kuratelą IAG oraz A350 dla zamawiającego, którego Airbus nie zdradził. W tym roku Airbus zebrał zamówienia na łącznie 205 maszyn.