Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

CPK. Po koronawirusie wróci popyt na podróże lotnicze

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
CPK. Po koronawirusie wróci popyt na podróże lotnicze
fot. CPK
Według przedstawicieli spółki Centralny Port Komunikacyjny pandemia nie wstrzyma realizacji projektu, a lotnictwo, podobnie jak po innych kryzysach, wróci na ścieżkę wzrostu. – Kiedy koronawirusa uda się pokonać, znów będziemy musieli i będziemy chcieli się przemieszczać – przekonuje CPK.

Dzisiaj trudno jeszcze ocenić skalę wpływu pandemii koronawirusa na światową gospodarkę w tym na sektor lotniczy. Jak przyznają przedstawiciele CPK, wstrzymanie lotniczych połączeń międzynarodowych z i do Polski, zawieszanie rejsów przez przewoźników i spadek popytu na podróżowanie w skali całego świata, które są związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, powodują niepokój i mogą budzić obawy o przyszłość inwestycji.

– Uważnie wsłuchujemy się jednak w słowa ekspertów z WHO i krajowych specjalistów, którzy są zgodni, że epidemię koronawirusa uda się opanować. Wtedy należy się spodziewać, że wróci wzmożony popyt na podróże lotnicze i kolejowe – mówi Konrad Majszyk, dyrektor komunikacji CPK. – Dlatego przygotowania do budowy CPK trwają, a ich tempo zostało utrzymane, zarówno w części lotniskowej, jak też kolejowej naszego projektu. Na takie przedsięwzięcie jak CPK nie należy patrzeć w sposób krótkowzroczny, ale wręcz przeciwnie. W długim horyzoncie czasu nasza inwestycja jest i będzie potrzebna – twierdzi.

Jest to o tyle uzasadnione, że lotnictwo po wielu wcześniejszych krachach i załamaniach bardzo szybko wracało na ścieżkę wzrostu. Tak było po ostatnim kryzysie finansowym, po atakach 11 września, czy epidemii SARS sprzed wielu lat, która z dużą mocą dotknęła sektor zwłaszcza w Azji Południowo-Wschodniej.

– Kryzysy polityczno-gospodarcze na skalę światową miały miejsce już wcześniej, a większość z nich była powodem nagłego spadku liczby podróży samolotem i miała tymczasowy negatywny wpływ na sektor lotniczy. Jak wynika z danych IATA, zwykle po kilku miesiącach od wybuchu kryzysu, popyt na podróże lotnicze się odbudowywał, żeby w dłuższym horyzoncie dalej rosnąć – dodaje przedstawiciel CPK.

Ostatnie prognozy IATA wskazują, że w ciągu następnych dwóch dziesięcioleci roczna stopa wzrostu wyniesie 3,5 procent. – Branża lotnicza rozwija się, przynosząc ogromne korzyści. Podwojenie liczby pasażerów linii lotniczych w ciągu najbliższych 20 lat może stworzy 100 milionów miejsc pracy – prognozował jeszcze kilka miesięcy temu Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA. 

– Funkcjonujemy w warunkach globalnej gospodarki, co oznacza, że kiedy wprowadzone obecnie ograniczenia się skończą, znów będziemy musieli i będziemy chcieli się przemieszczać. Dlatego prace planistyczne nad budową CPK muszą być kontynuowane, żebyśmy byli gotowi do obsłużenie potrzeb pasażerów w przyszłości – wyjaśnia Majszyk.

Zwraca przy tym uwagę na to, że CPK jest inwestycją długoterminową, a uruchomienie pierwszego etapu nowego lotniska, zostało zaplanowane na drugą połowę obecnej dekady.

– Jest więc rynkowe uzasadnienie dla zaprojektowania i budowy pierwszego etapu CPK: dwóch równoległych dróg startowych o przepustowości 400-450 tys. operacji lotniczych rocznie i terminala pasażerskiego zdolnego obsłużyć w ciągu roku do 45 mln pasażerów – podsumowuje przedstawiciel spółki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Skiplagging metodą na tanie loty w USA?

Pasażer i linie lotnicze

Skiplagging metodą na tanie loty w USA?

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2023

Emirates w konsorcjum badawczym zajmującym się SAF

Biznes i przemysł

Arabia uregulowała zasady odszkodowań za loty. Jest bardzo prokonsumencko

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Prawo i polityka

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Roman Czubiński 23 listopada 2023

Rząd daje zgodę CPK na zakup pociągów. 8,7 mld złotych na początek

Biznes i przemysł

Matysiak (Razem) o CPK: Brakuje nam myślenia sztafetowego

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Skiplagging metodą na tanie loty w USA?

Pasażer i linie lotnicze

Skiplagging metodą na tanie loty w USA?

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2023

Emirates w konsorcjum badawczym zajmującym się SAF

Biznes i przemysł

Arabia uregulowała zasady odszkodowań za loty. Jest bardzo prokonsumencko

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Prawo i polityka

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Roman Czubiński 23 listopada 2023

Rząd daje zgodę CPK na zakup pociągów. 8,7 mld złotych na początek

Biznes i przemysł

Matysiak (Razem) o CPK: Brakuje nam myślenia sztafetowego

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5