Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

British Airways nie skreślają z planów A380. „Nie wiemy tylko, kiedy wrócą"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
 British Airways nie skreślają z planów A380. „Nie wiemy tylko, kiedy wrócą"
Fot. British Airways
Prezes British Airways Sean Doyle potwierdził, że A380 wrócą do służby narodowego przewoźnika Wielkiej Brytanii. Orientacyjna data wznowienia lotów Super Jumbo nie jest jednak jeszcze znana, ale wydaje się odległa.

Los największych samolotów pasażerskich świata we flocie jednej z największych linii Europy był długo niepewny. Wybuch pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 przypieczętował bowiem koniec A380 u takich przewoźników jak Lufthansa, Etihad Airways, Thai Airways czy Air France.

Wątpliwy jest również powrót Super Jumbo do floty Qatar Airways. Oprócz Emirates, do których w maju przyszłego roku trafią ostatnie z zamówionych A380, operacje z podróżnymi zamierzają kontynuować z pomocą pękatych gigantów jeszcze All Nippon Airways, China Southern Airlines, Korean Air, a także australijskie Qantas oraz Singapore Airlines, które jednak wycofały z użytkowania jedną trzecią tych maszyn. Do grona optymistów dołączyły wreszcie British Airways.

– A380 są w planach dotyczących przyszłości naszych linii lotniczych, chociaż aktualnie nie latają. Nie jesteśmy jeszcze tylko pewni, kiedy dokładnie te samoloty wrócą do obsługi pasażerów – ujawnił Doyle dla "The Independent". Narodowy przewoźnik Wielkiej Brytanii uziemił wszystkie swoje A380 dokładnie przed rokiem. Początkowo pękate giganty stacjonowały w Chateauroux, ale niektóre maszyny latały w celu konserwacji nawet do Manili na Filipinach.

Tuzin Super Jumbo, które posiadają British Airways, aktualnie jest podzielonych na trzy lokalizacje. Sześć stacjonuje w Madrycie w celu zaplanowanych kolejnych konserwacji. Trzy najstarsze można odszukać w Teruel, również w Hiszpanii, gdzie są na długoterminowym przechowaniu. Pozostałe trzy zaparkowane są w Doha wraz z flotą największych samolotów pasażerskich Qatar Airways.

Dlaczego British Airways potrzebują nadal A380? Ograniczone możliwości portu Londyn-Heathrow sprawiają, że idealnie pasują na trasach do węzłów komunikacyjnych o podobnie dużym zagęszczeniu, takich jak Los Angeles, gdzie dwa loty mniejszymi samolotami można zastąpić jednym rejsem. Taki ruch uruchomiłby z kolei dodatkowe możliwości na innym połączeniu długodystansowym. Póki co jednak oferowanie narodowego przewoźnika Wielkiej Brytanii jest na poziomie 20 proc. stanu sprzed kryzysu wywołanego wirusem COVID-19.

Czynników które doprowadziły do niepowodzenia programu A380 jest kilka. Zapraszamy do zapoznania się z naszym obszernym raportem na ten temat: "A380: Tak Airbus chciał zawojować świat. Ostatnia dostawa już wkrótce".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Mateusz Kieruzal 23 sierpnia 2023

British Airways polecą do Rygi i Belgradu. Powraca także Kolonia

Pasażer i linie lotnicze

British Airways stawiają mocniej na Gatwick i pozbawią slotów easyJet

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Mateusz Kieruzal 23 sierpnia 2023

British Airways polecą do Rygi i Belgradu. Powraca także Kolonia

Pasażer i linie lotnicze

British Airways stawiają mocniej na Gatwick i pozbawią slotów easyJet

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5