Po trzymiesięcznym zawieszeniu produkcji, De Havilland Aircraft of Canada poinformował, że wznawia montaż końcowy swoich pozostałych samolotów Dash 8-400. Ogłoszenie następuje po ratyfikacji 26 października br. przedłużenia układu zbiorowego przez członków Unifor Locals 673 i 112, którzy pracują w zakładzie Downsview w Toronto.
Firma De Havilland Aircraft of Canada Limited ogłosiła w ostatnich dniach, że kończy produkcję samolotów, które są obecnie w trakcie produkcji. - Firma kończy produkcję samolotów znajdujących się obecnie w produkcji. Ogłoszenie następuje po ratyfikacji w dniu 26 października 2021 r. przedłużenia układu zbiorowego przez członków Unifor Locals 673 i 112, którzy pracują w zakładzie w Toronto - poinformował producent, który podał żadnych szczegółów porozumienia.
De Havilland ogłosił w lutym 2021 r., że zawiesi produkcję samolotów Dash 8 na czas nieokreślony po zakończeniu budowy jednostek, które są już na linii montażu końcowego. Dzierżawa zakładu w Toronto Downsview ma wygasnąć do końca 2021 r., po
sprzedaży obiektu w 2018 r. przez Bombardiera na rzecz Public Sector Pension Investment Board. Po lutowym ogłoszeniu - które poddało w wątpliwość przyszłe zatrudnienie około 500 pracowników - związki zawodowe w lipcu rozpoczęły strajk, wstrzymując ukończenie częściowo zmontowanych samolotów będących wciąż na linii montażu końcowego. Producent jednak podkreślił, że wznowienie ukończenia części maszyn nie jest równoznaczne z trwałym wznowieniem produkcji tego typu. W sierpniu informowaliśmy o tym, że
De Havilland dostarczył ostatniego Dasha 8-400 i rozpoczął pracę nad hybrydowym Dashem 8-100.
- De Havilland Canada utrzymuje optymistyczne spojrzenie na swoją przyszłość oraz przyszłość programu Dash 8 i publicznie oświadczył, że zamierza być gotowy do zaspokojenia popytu na nowe samoloty, gdy branża wyjdzie z pandemii. Naszym celem jest jak najszybsze wznowienie produkcji nowych samolotów w nowym miejscu, w zależności od popytu na rynku - można przeczytać w komunikacie prasowym.
Producent będzie kontynuował likwidację zakładu w Downsview, zaplanowaną na 2023 r., ale podkreślił, że niektóre narzędzia i urządzenia do obróbki mechanicznej zostaną wyłączone z eksploatacji. Produkcja zostanie wznowiona tylko wtedy, gdy będzie wystarczający popyt, podkreślił.
Według ch-aviation fleets na dostawę czeka 15 maszyn Dash 8-400, w tym dwa dla Ethiopian Airlines, dwa dla TAAG Angola Airlines, a także pięć maszyn bez malowania: trzy pierwotnie miały być dla SpiceJet i dwa dla Jambojet oraz pozostałych ośmiu maszyn nieprzypisanych jeszcze do żadnej z linii lotniczych.