Bulgaria Air rozpoczyna wcześniej zapowiadane odnawianie swojej floty. W ubiegłym tygodniu bułgarska linia oficjalnie odebrała w Mirabel w Kanadzie pierwszego z siedmiu A220, które odmłodzą jej flotę.
Pierwszy airbus A220-300 zbudowany dla Bulgaria Air, to samolot o numerze seryjnym MSN 55226 i rejestracji LZ-ROM. To pierwsza z siedmiu maszyn A220 jakie dotrą do przewoźnika. Maszyna w konfiguracji dwóch klas podróży zabiera na pokład 143 pasażerów: 8 w klasie biznes (2-2) oraz 135 pasażerów w klasie ekonomicznej (3-3).
Bulgaria Air postrzega zakup samolotu jako krok w kierunku stania się większą linią lotniczą. Dzięki trzem nowym A220 w tym roku dołączy do grona linii posiadających bardziej wydajne samoloty. Przewoźnik ma nadzieję na zakup kolejnych A220 w przyszłości, ponieważ samolot ten dobrze pasuje do jej modelu biznesowego. Nowe A220 zastąpią część obecnie użytkowanych samolotów przewoźnika.
Flota linii
Obecnie flota Bulgaria Air składa się z 12 samolotów: dwóch airbusów A319, pięciu A320, jednego A220-300 oraz czterech embraerów E190. Przewoźnik oczekuje na dostawę siedmiu samolotów: czterech airbusów A220-300, dwóch A220-100 oraz jednego A320. Nowe A220 zastąpią we flocie airbusy A319 i cztery embraery E190. Samoloty te mają zostać zwrócone lessorowi w 2025 r. Nawet po pozbyciu się tych samolotów, linia spodziewa się 15 proc. wzrostu całkowitej oferty miejscvna pokładach w ciągu najbliższych kilku lat.
Rodzina A220
Do końca lutego br. zamówiono już 785 maszyn A220: 93 A220-100 oraz 692 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 251 samolotów tego typu do 16 linii lotniczych: 56 A220-100 oraz 195 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (60), airBaltic (42) oraz Swiss (30).
Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Od 2020 r. maksymalna masa startowa samolotu A220 (MTOW) wzrośnie dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększy także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż obecnie. Do 2019 r. podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosiła 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t wynosi ona kolejno 63,1 i 69,9 t.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.