Enter Air odebrał piątego boeinga 737 MAX. Samolot pierwotnie przeznaczony był linii z grupy TUI, które ostatecznie nie odebrały maszyny. W Warszawie na Lotnisku Chopina maszyna wylądowała dziś (26 maja) o godzinie 19.32 po ponad 10 godzinach lotu z lotniska King County International Airport pod Seattle.
Kolejny odebrany boeing 737 MAX 8 linii Enter Air, to maszyna o numerze seryjnym MSN 44624 / LN 8606 i rejestracji SP-EXC wyprodukowana w zakładach Boeinga w Renton (maj 2023 r.). Nowy B737 MAX napędzany silnikami CFM International LEAP-1B na pokład z wystrojem Boeing Sky Interior zabiera 189 pasażerów w konfiguracji jednej klasy podróży. Maszyna miała trafić do grupy TUI, która zrezygnowała z odbioru. Pełne barwy przewoźnika otrzyma w późniejszym terminie.
Jako ciekawostkę warto dodać, że maszyna SP-EXC doleciała z Boeing Field (KBFI) King County International Airport pod Seattle bez międzylądowania, które na etapie planowania rejsu było przewidziane w norweskim Stavanger. Lot non stop z fabryki Boeinga do Warszawy trwał 10 godzin i 21 minut.
Cztery nowe MAX-yWarto dodać, że w miniony czwartek (18 maja) do Warszawy przyleciał pierwszy pozyskany w tym roku MAX o rejestracji SP-EXE, a następnie w sobotę (20 maja) drugi o rejestracji SP-EXF. Obie maszyny początkowo będą latały w egzotycznym malowaniu australijskiej linii Bonza.
Linia zaplanowała dostawę w tym sezonie łącznie czterech nowych maszyn 737 MAX. Więcej na ten temat w naszym artykule "
Enter Air odbiera kolejne MAX-y. Dwa były szykowane dla PLL LOT". Ostatni MAX o rejestracji SP-EXD spodziewany jest na przełomie czerwca i lipca br.
Flota przewoźnikaFlota Enter Air składa się aktualnie z 28 boeingów B737: 23 737-800 i pięciu 737 MAX 8. Przewoźnik łącznie czeka na dostawę trzech B737 MAX 8. Dla Entera latają obecnie także dwa airbusy A320 wynajęte (ACMI) od linii Electra Airways. Łącznie w sezonie letnim 2023 Entera latać ma 32 samolotami: 29 swoimi oraz trzema wynajętymi na zasadzie wet lease (z załogami).