Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines już w Krakowie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
01-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Boeing 737-800 Turkish Airlines oficjalnie i po raz pierwszy w historii wylądował na lotnisku w Krakowie. Od 1 maja pasażerowie z południowej Polski zyskują regularne trzy loty w tygodniu z Balic do Stambułu. O rejsy tureckich linii port Kraków-Balice starały się od wielu lat.

Inauguracyjny przylot boeinga 737-800 do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II nastąpił z lekkim opóźnieniem. Wąskokadłubowiec (TC-JVB) wystartował ze stambulskiego megalotniska o godz. 15:21 czasu lokalnego, godzinę później niż tureckie linie planowały. Na pasie startowym podkrakowskiego lotniska B737-800 wylądował o godz. 16:08. Samolot został przywitany tradycyjnym salutem wodnym.

Na pokładzie inauguracyjnego rejsu ze Stambułu do Krakowa było 96 pasażerów, 16 w klasie biznes i 80 w klasie ekonomicznej. Do największego miasta Turcji odleci ponad 100 podróżnych.

– Witamy w Krakowie. W sezonie lato 2023 pierwszy raz w historii oferowana jest trasa Kraków – Stambuł. 27 kwietnia otwarte zostało połącznie przez PLL LOT, a dziś przecięliśmy wstęgę na rejsie Turkish Airlines. Turkish Airlines wielokrotnie wyrażał zainteresowanie lataniem do Krakowa. Kraków jako stolica Małopolski to największy nie obsługiwany rynek w tej części Europy przez Turkish Airlines. Sitaka krakowskiego lotniska oferuje ciekawe połączenia, przede wszystkim dla pasażera biznesowego – powiedział podczas oficjalnego otwarcia lotów Turkish Airlines do Krakowa Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

– Latamy do Polski już od wielu lat. Po Warszawie, przyszła czas na Kraków. Obra kraje łączy wspólna historia. Cieszymy się, że w 100. Lecie stosunków możemy świętować nową destynację. […] Chcemy podziękować polskim władzom i polskiemu Urzędowi Lotnictwa Cywilnego za pomoc w uruchomieniu tej trasy – wyznał Levent Konukcu, dyrektor Turkish Airlines ds. inwestycji i technologii.

Turkish Airlines do obsługi rejsów do Krakowa dedykowały boeinga 737-900, który może zabrać na pokład 16 pasażerów podróżujących 16 w klasie biznes oraz 135 klasie ekonomicznej. Wyloty ze stambulskiego portu lotniczego będą odbywać się w poniedziałki o godz. 18:20 czasu lokalnego. Przylot boeingów 737-900 do Krakowa odbywać się będzie o godz. 19:30. Po 50 minutach postoju samolot wyruszy w drogę powrotną. Natomiast, w środy i piątki, wyloty ze Stambułu odbywać się będą o godz. 07:20, a przylot do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II w Krakowie-Balicach o godz. 08:30. Wyloty rejsów powrotnych zaplanowano na godz. 09:20. Lądowanie na mega lotnisku w Stambułu odbywać się będzie o godz. 12:35 czasu lokalnego.

Turecki przewoźnik, tak jak w przypadku lotów do wielu oferowanych przez siebie tras, zastosuje tzw. harmonogram podzielony (ang.split-schedule). Rozkład lotów różni się w zależności od dnia. Jest to tzw. harmonogram podzielony (ang. split schedule). Jest to dość powszechne rozwiązanie w przypadku przewoźników typu hub-and-spoke, takich jak Turkish Airlines. Pozwala to zmaksymalizować dwukierunkowe możliwości transferowe połączenia w stambulskim hubie, gdzie linie mają aż trzy różne fale wylotowe.

– Kraków to bardzo ważny punkt biznesowy Europy i świata. O sile turystycznej Krakowa jako marki rozpoznawalnej na całym świecie, nie trzeba nikogo przekonywać. Kraków i Stambuł to dwa bardzo bogate ośrodki kultury, nauki, a przede wszystkim gospodarki. Uruchomienie tego połączenia jest ważne i niezwykle istotne dla Kraków Airport, jak i miasta, regionu i pasażerów. Bardzo się cieszymy, że jesteście tutaj u nas, w Krakowie. – dodał Włoszek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Enter Air: Nie oddamy slotów na Okęciu

Biznes i przemysł

Enter Air: Nie oddamy slotów na Okęciu

Mateusz Kieruzal 03 lipca 2024

El Al: Turcy odmówili zatankowania samolotu lecącego z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Tusk o LOT: Mniejszy niż Lufthansa. Flota urośnie do 135 samolotów

Biznes i przemysł

Enter Air na „tak” dla bazy w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air na „tak” dla bazy w Krakowie

Mateusz Kieruzal 26 czerwca 2024

Rekordowe lato amerykańskich linii lotniczych

Pasażer i linie lotnicze

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Enter Air: Nie oddamy slotów na Okęciu

Biznes i przemysł

Enter Air: Nie oddamy slotów na Okęciu

Mateusz Kieruzal 03 lipca 2024

El Al: Turcy odmówili zatankowania samolotu lecącego z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Tusk o LOT: Mniejszy niż Lufthansa. Flota urośnie do 135 samolotów

Biznes i przemysł

Enter Air na „tak” dla bazy w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air na „tak” dla bazy w Krakowie

Mateusz Kieruzal 26 czerwca 2024

Rekordowe lato amerykańskich linii lotniczych

Pasażer i linie lotnicze

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5