Flixbus dojeżdża na niemal wszystkie znaczące lotniska w Polsce. Obsługa portów lotniczych jest dla Flixa coraz ważniejszym biznesem.
Na mapie krajowych lotnisk, do których można się dostać zielonym autobusem, brakuje już tylko czterech. Chodzi o port lotniczy w Szymanach pod Olsztynem, gdzie ruch jest znikomy, o poznańską Ławicę, gdzie lotnisko jest zlokalizowane bardzo blisko centrum miasta, nie ma także Łodzi oraz Radomia. Tego ostatniego, jak powiedział prezes polskiego oddziału Flixbusa, nie ma „z wiadomych względów“. Chodzi o bardzo niewielki ruch na tym, świeżo zmodernizowanym, lotnisku.
– Najmniejsze lotnisko, jakie obsługujemy to podzielonogórski Babimost. W przypadku małych portów lotniczych obsługę ruchu pasażerskiego z nich utrudnia nam brak elastyczności we wprowadzeniu rozkładów jazdy. Linie lotnicze mogą to robić z tygodnia na tydzień, a firmy przewozowe tylko kilka razy w roku. Potrzebna jest zmiana legislacyjna w tym zakresie – powiedział Michał Leman.
Często zarządzający lotniskami sami zgłaszają się do Flixbusa, z propozycją otwarcia połączeń do nich. Najbardziej zależy im na połączeniach z Ukrainy. Polskie porty lotnicze są bowiem oknem na świat dla Ukraińców (w efekcie wojny cywilne linie lotnicze nie działają w tym kraju). Dlatego w czerwcu do obsługiwanych lotnisk dołączył port lotniczy w Rzeszowie.
– Obecnie w siatce połączeń znajduje się ponad 50 regularnych oraz sezonowych linii, którymi można bezpośrednio dotrzeć do 9 portów lotniczych w Polsce. Rozbudowana siatka połączeń FlixBusa pozwala również na dotarcie do innych europejskich lotnisk m.in w Berlinie, Rydze, Wiedniu oraz Budapeszcie – poinformował Flixbus w komunikacie.
– Naszym głównym konkurentem jest samochód, nie samolot czy pociąg. Dlatego otwieramy nowe kierunki oraz zwiększamy częstotliwość kursów na trasach, które zamiast autem można odbyć autobusem. Zależy nam również na zaspokajaniu potrzeb osób, które wybierają różne środki transportu podczas swoich podróży – ocenił Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich. – FlixBus zatrzymując się przy dworcach kolejowych czy lotniskach, staje się łącznikiem środków transportowych i ułatwia podróżowanie po Europie i całym świecie – dodał Leman. Zaznaczmy, że z Polski zielonymi autobusami możemy dostać się na lotnisko w Rydze, Wiedniu, Berlinie i Budapeszcie.
Ciekawostką jest to, że to właśnie z lotniska, konkretnie – z gdańskiego, rozpoczyna bieg najdłuższa linia autobusowa w Polsce. Chodzi o trasę Gdańsk Lotnisko – Ustrzyki Górne, o długości 1121 kilometrów.
Sprostowanie: Na liście lotnisk, których nie obsługuje Flixbus, zabrakło jeszcze bydgoskiego portu lotniczego. Za pominięcie tego faktu przepraszamy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.