Partner serwisu
Biznes i przemysł

14 boeingów 737 MAX 8 wzmocni flotę Flair. "Nie polecimy do Europy, ale Hawaje są świetnym rynkiem"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Simple Flying

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
14 boeingów 737 MAX 8 wzmocni flotę Flair. "Nie polecimy do Europy, ale Hawaje są świetnym rynkiem"
fot. Flair Airlines
Kanadyjskie linie lotnicze Flair Airlines planują wzmocnić swoją flotę o kolejnych czternaście nowych boeingów 737 MAX 8 - informuje serwis "Simple Flying". Dostawy odrzutowców przewidziano na 2023 rok.

Czternaście boeingów 737 MAX 8 ma trafić do Flair Airlines na zasadzie leasingu. Tani przewoźnik z Kanady posiada aktualnie dwanaście samolotów. Tylko trzy nich to starsze boeingi 737-800, które mogą pomieścić 186 pasażerów. Pozostałych dziewięć to odrzutowce wersji 737 MAX 8. Na pokładzie tych maszyn może latać 189 podróżnych w konfiguracji jednoklasowej.

Linie lotnicze z Edmonton w prowincji Alberta planują przed przyszłorocznym sezonem letnim powiększyć flotę do 20 samolotów. W połowie 2023 roku ma już ich być 30, a do 2025 roku nawet 50. Takie są przynajmniej ambitne plany przewoźnika z Ameryki Północnej, który systematycznie rozszerza sieć połączeń nie tylko w regionie, ale także w całej Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Meksyku.

Flair Airlines podążają na razie kierunkiem wyznaczonym już przez kilku przewoźników na całym świecie, stawiając tylko na jeden typ samolotów. W przypadku niskokosztowca z Kanady są nimi boeingi 737 MAX 8, a np. łotewskie airBaltic zdecydowały się na airbusa A220-300.

Ambicją zarządzających liniami lotniczymi z Edmonton jest przerwanie dominacji dwóch największych konkurentów na krajowym rynku, jakimi są Air Canada i WestJet. Oprócz regularnych rejsów w trzech krajach na kontynencie planowane są również w przyszłości połączenia na Karaiby, które są w zasięgu odrzutowców amerykańskiego producenta.

Prezes taniego przewoźnika Stephen Jones nie ukrywa także swojego zainteresowania samolotami wersji 737-8200 "Gamechanger", znanych z linii lotniczych Ryanair i Buzz. – To wspaniałe maszyny i chciałbym takie mieć również w naszej flocie. Wierzę, że do czasu osiągnięcia liczby 50 odrzutowców, rozsądną część naszej floty będą stanowić właśnie samoloty tej wersji – przyznał Jones.

Boeing 737-8200 "Gamechanger" jest poważnie brany pod uwagę przy kolejnych zamówieniach ze względu na 197 miejsc dla pasażerów na pokładzie. Dodatkowe osiem foteli pomaga obniżyć koszty obsługi samolotu, chociaż zmniejsza komfort podróżujących. Niemniej w przypadku niskokosztowców, gdzie standard i tak odbiega od tradycyjnych przewoźników, to nie okazuje się większym problemem.

Prezes Flair Airlines dał również jasną odpowiedź na pytanie, czy w ogóle myśli o połączeniach długodystansowych. – Na pewno nie będziemy latać do Europy. Świetnym rynkiem wydają się Hawaje, ale mamy w tym zakresie jeszcze wiele do zrobienia – podsumował Jones.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Flair dołączą do silnej konkurencji na trasie Toronto - Chicago

Pasażer i linie lotnicze

Flair dołączą do silnej konkurencji na trasie Toronto - Chicago

Rafał Dybiński 29 grudnia 2021

Ofensywa Flair Airlines. Boeingi 737 MAX obsłużą wiosną nowe trasy w Kanadzie i USA

Pasażer i linie lotnicze

Sześć nowych tras Flair Airlines i plany ekspansji w USA

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Flair dołączą do silnej konkurencji na trasie Toronto - Chicago

Pasażer i linie lotnicze

Flair dołączą do silnej konkurencji na trasie Toronto - Chicago

Rafał Dybiński 29 grudnia 2021

Ofensywa Flair Airlines. Boeingi 737 MAX obsłużą wiosną nowe trasy w Kanadzie i USA

Pasażer i linie lotnicze

Sześć nowych tras Flair Airlines i plany ekspansji w USA

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5