Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

16. boeing 737 MAX 8 we flocie PLL LOT

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
16. boeing 737 MAX 8 we flocie PLL LOT
fot. Piotr Bożyk
Flota B737 MAX Polskich Linii Lotniczych LOT powiększyła się w ostatnich dniach o kolejną maszynę B737 MAX 8 przejętą po upadłych australijskich liniach Bonza. Wczoraj (26 października) samolot o rejestracji SP-LVQ został przebazowany z francuskiego Tarbes Lourdes do Warszawy. To także kolejny MAX, którego LOT nie odebrał w 2020 r.

Nowy nabytek LOT-u w dniach 14 maja - 26 października był zaparkowany na lotnisku Tarbes–Lourdes–Pyrénées Airport we Francji skąd sobotę (26 października) samolot został przebazowany do Warszawy pod numerem lotu LO9002. Wcześniej maszyna wykonała także jeden lot techniczny 27 września br. W ciągu kilku najbliższych dni samolot ten zadebiutuje na siatce połączeń LOT-u.

B737 MAX 8 o numerach seryjnych MSN 43975 / LN 7516, został wyprodukowany w Renton w pierwszym kwartale 2019 r. i początkowo był przeznaczony właśnie dla LOT-u (SP-LVH), którego nasz przewoźnik nie odebrał, a cała sytuacja miała miejsce w czasie pandemii koronawirusa. Swój pierwszy lot techniczny MAX 8 odbył 25 kwietnia 2019 r. Następnie maszyna latała od września 2022 r. do maja br. w liniach Bonza. Nowy MAX LOT-u, który otrzymał rejestrację SP-LVQ, zabiera na pokład 186 pasażerów, a napędzają go silniki CFM LEAP-1B. Według dostępnych informacji samolot jest leasingowany przez Anka Aviation Capital Limited. 

To kolejna maszyna po linii Bonza jaka trafiła do Warszawy, a w połowie maja i na początku września br. LOT odebrał zupełnie nowe MAX-y SP-LVN, którego nie zdążyła odebrać linia Blue Air, oraz SP-LVO, który był przeznaczony tylko dla rodzimego przewoźnika. Następnie pod koniec września i w połowie października br. dołączyły do nich kolejno SP-LVR oraz SP-LVT po linii Bonza.

11 kolejnych 737 MAX 8

PLL LOT pozyska w latach 2024-25 łącznie 11 boeingów B737 MAX 8, z czego osiem maszyn będzie w nowej konfiguracji oraz z odświeżonym wyglądem wnętrza. W sezonie zimowym samoloty średniego zasięgu nigdy nie są w pełni wykorzystywane więc PLL LOT nie spieszył się odbiorem pozyskanych wcześniej już odrzutowców. – Pierwszy nowy MAX od Air Lease Corporation trafi do nasz na przełomie marca i kwietnia, a dwa kolejne do końca pierwszego półrocza, czyli będziemy je mieli na szczyt sezonu letniego – mówił w lutym Michał Fijoł, prezes PLL LOT.

To jednak nie koniec inwestycji flotowych przewoźnika. Zamówionych jest kolejnych osiem samolotów B737 MAX 8. – Mamy więc podpisane umowy na łącznie 11 nowych samolotów w mechanizmie, z którego najwięcej obecnie korzystamy, czyli leasingu operacyjnego – dodał Fijoł. Do końca pierwszej połowy 2025 r. wszystkie trafią do narodowego przewoźnika. Co ciekawe, osiem B737 MAX 8, z partii, która zostanie dostarczona w roku 2025, będzie w nowej konfiguracji (liczba foteli zostanie zachowana) analogicznej do tej, którą zaprezentowano w zeszłym roku dla samolotów szerokokadłubowych. To zaś oznacza, że nowe wnętrza zobaczymy wcześniej w MAX-ach niż w Dramlinerach - pierwszy szerokokadłubowiec po retroficie ma bowiem być gotowy w końcówce roku 2025. LOT zapowiada, że wizualizacje nowego wnętrza zostaną udostępnione jeszcze w tym roku. Warto dodać, że w sierpniu okazało się, że leasingodawcą trzech boeingów 737 MAX 8, które Polskie Linie Lotnicze LOT planują odebrać w roku 2025, będzie singapurska firmę BOC Aviation, która jeszcze nie dzierżawiła samolotów polskiemu przewoźnikowi.

Flota LOT-u

Obecnie flota PLL LOT składa się z 84 samolotów: sześciu boeingów B737-800, 16 B737 MAX 8, ośmiu B787-8, siedmiu B787-9 Dreamliner oraz 47 embraerów E-Jet: pięciu E170, 15 E175 (w tym dwa do dyspozycji rządu), ośmiu E190, 16 E195 oraz trzech E195-E2. LOT oczekuje na dostawę siedmiu boeingów 737 MAX 8, choć niewykluczone, że do floty trafią także kolejne E-jety E2 pierwotnie szykowane dla linii SKS Airways.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwszy embraer E195 zadebiutował we flocie Air Serbia

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy embraer E195 zadebiutował we flocie Air Serbia

Piotr Bożyk 26 października 2024

Czechy podpisały kontrakt na dwa embraery C-390

Biznes i przemysł

Czechy podpisały kontrakt na dwa embraery C-390

Piotr Bożyk 25 października 2024

Qatar Airways wyposażyły pierwszego boeinga B777 w Internet od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT rozszerza umowę serwisową z Embraerem o E-Jety E2

Biznes i przemysł

LOT rozszerza umowę serwisową z Embraerem o E-Jety E2

Piotr Bożyk 24 października 2024

LOT jednym z najcichszych operatorów na Heathrow

Pasażer i linie lotnicze

LOT jednym z najcichszych operatorów na Heathrow

Mateusz Kieruzal 24 października 2024

LOT zaprezentował nowe gadżety lotnicze dla najmłodszych

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Pierwszy embraer E195 zadebiutował we flocie Air Serbia

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy embraer E195 zadebiutował we flocie Air Serbia

Piotr Bożyk 26 października 2024

Czechy podpisały kontrakt na dwa embraery C-390

Biznes i przemysł

Czechy podpisały kontrakt na dwa embraery C-390

Piotr Bożyk 25 października 2024

Qatar Airways wyposażyły pierwszego boeinga B777 w Internet od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT rozszerza umowę serwisową z Embraerem o E-Jety E2

Biznes i przemysł

LOT rozszerza umowę serwisową z Embraerem o E-Jety E2

Piotr Bożyk 24 października 2024

LOT jednym z najcichszych operatorów na Heathrow

Pasażer i linie lotnicze

LOT jednym z najcichszych operatorów na Heathrow

Mateusz Kieruzal 24 października 2024

LOT zaprezentował nowe gadżety lotnicze dla najmłodszych

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5