Partner serwisu
Biznes i przemysł

20 Bombardierów CSeries wkrótce trafi do Kenya Airways?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ atwonline.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
20 Bombardierów CSeries wkrótce trafi do Kenya Airways?
fot. Wikimedia/ Eric Salard
W lipcu program CSeries Bombardiera oficjalnie trafi pod skrzydła Airbusa. Jak informuje ATWonline.com, 20 maszyn ma trafić do floty Kenya Airways do końca roku.  Miał to zasugerować w rozmowie z portalem prezes linii, Sebastian Mikosz. Drugą opcją jest Embraer E2.

Kenijski przewoźnik kierowany przez Sebastiana Mikosza rozszerza swoją sieć połączeń do Europy i Azji, dlatego stawia na samoloty szerokokadłubowe. Pięć z nich będzie latać w barwach Kenya Airways w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Prezes przewoźnika nie ujawnił nowych kierunków, ale w rozmowie z atwonline.com, potwierdził, że zrobi to po okresie letnim. To dobra wiadomość dla Bombardiera, który po przeciągających się negocjacjach z Airbusem, wreszcie dopiął kontrakt z europejskim producentem i może finalizować umowy z liniami. 

Apetyt na Stany 

Linia przygotowuje się też do odbioru dwóch Boeingów 787-8 i trzech 777-300 ER. Dreamlinery, które były na trzyletnim umówieniu na leasing z Oman Air, powrócą na stałe do floty Kenya Airways w 2019 roku, by obsługiwać loty do Nowego Jorku. Przewoźnik uruchomi codzienne połączenie z Nairobi do Nowego Jorku w dniu 28 października. Będzie to możliwe, bo władze USA wydały zgodę na bezpośrednie loty do Nairobi. Mikosz upatruje, że obsługa tej destynacji ostatecznie przyniesie przewoźnikowi setki milionów dolarów. Zapewnia też, że ambicją Kenya Airways jest połączenie Afryki z światem.

Macierzysty kontynent przewoźnika ma silne perspektywy rozwoju i niewystarczającą wydajność na niektórych trasach. By skupić się na afrykańskim rynku linie zrezygnowały z mało rentownych połączeń do Hong Kongu i Wietnamu.

Niełatwe początki 

Były szef LOT-u kenijskimi liniami kieruje od czerwca 2017 roku. Początek kadencji nie był dla niego łatwy. Kilka tygodni od objęcia nowej funkcji musiał też zmierzyć się ze strajkami pracowniczymi, przygotowywał też spółkę do restrukturyzacji. W pierwszym półroczu kierowana przez Sebastiana Mikosza kenijska linia zmniejszyła straty o 20 proc. półka przed opodatkowaniem odnotowała stratę w wysokości 3,77 mld szylingów kenijskich (za okres sześciu ostatnich miesięcy z 30 września włącznie). Zysk operacyjny wzrósł o 52 proc. w ujęciu rocznym do 1,44 mld kenijskich szylingów. Na ten wynik złożyły się obniżenie kosztów i zwiększenie liczny pasażerów. Prezes linii, cytowany przez agencję Reuters zwracał przy tym uwagę, że wzrost to dobry znak, choc jest jeszcze miejsce do poprawy. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kenya Airways walczą o uniknięcie upadłości

Pasażer i linie lotnicze

Kenya Airways walczą o uniknięcie upadłości

Rafał Dybiński 02 kwietnia 2020

Mikosz: XXI w. jest wiekiem Azji, a nie wiekiem Afryki

Pasażer i linie lotnicze

Mikosz: XXI w. jest wiekiem Azji, a nie wiekiem Afryki

Tomasz Śniedziewski 08 lipca 2019

Sebastian Mikosz: Mam wrażenie, że jestem w Kenii od 10 lat

Pasażer i linie lotnicze

Z Nairobi do Nowego Jorku z Kenya Airways

Pasażer i linie lotnicze

Z Nairobi do Nowego Jorku z Kenya Airways

Aleksander Domański 31 października 2018

Kenya Airways: Niepewna przyszłość ekipy Sebastiana Mikosza

Biznes i przemysł

Kenya Airways z 20 proc. wzrostem. Mikosz: Jest jeszcze miejsce do poprawy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kenya Airways walczą o uniknięcie upadłości

Pasażer i linie lotnicze

Kenya Airways walczą o uniknięcie upadłości

Rafał Dybiński 02 kwietnia 2020

Mikosz: XXI w. jest wiekiem Azji, a nie wiekiem Afryki

Pasażer i linie lotnicze

Mikosz: XXI w. jest wiekiem Azji, a nie wiekiem Afryki

Tomasz Śniedziewski 08 lipca 2019

Sebastian Mikosz: Mam wrażenie, że jestem w Kenii od 10 lat

Pasażer i linie lotnicze

Z Nairobi do Nowego Jorku z Kenya Airways

Pasażer i linie lotnicze

Z Nairobi do Nowego Jorku z Kenya Airways

Aleksander Domański 31 października 2018

Kenya Airways: Niepewna przyszłość ekipy Sebastiana Mikosza

Biznes i przemysł

Kenya Airways z 20 proc. wzrostem. Mikosz: Jest jeszcze miejsce do poprawy

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5