Dokładnie 30 lat temu, czyli 1 lutego 1993 roku, założono linie lotnicze Eurowings. Logo niemieckiego przewoźnika, który powstał z połączenia regionalnych Nürnberger Flugdienst (NFD) z Reise- und Industrieflug (RFG) zaprojektowali studenci Akademii Sztuk Pięknych w Norymberdze.
Nazwa Eurowings to efekt ogłoszonego konkursu. Jego zwycięzca otrzymał wówczas 500 marek za najlepszy i wybrany pomysł.
Nowy przewoźnik rozpoczynał działalność z prawie 1000 pracowników. Jego flota turbośmigłowych samolotów ATR 42 i ATR 72 obsługiwała 32 miejsca docelowe w jedenastu krajach. Kluczowym sektorem były jednak loty krajowe. Pierwszy rejs z kodem "EW" zrealizowano w 1994 roku na trasie z Norymbergi do Paryża.
Siedem lat później 24,9 proc. udziałów Eurowings przejęła Lufthansa. Narodowy przewoźnik Niemiec po kolejnych trzech latach zwiększył pakiet akcji do 49 proc. Zmieniła się wówczas strategia przewoźnika, a turbośmigłowe maszyny zastąpiono odrzutowcami CRJ Bombardiera. Inicjatywa związana z uruchomieniem niskokosztowych Germanwings pozwoliło obsłużyć ponad 10 mln pasażerów rocznie. W 2011 roku główną siedzibę zdecydowano się przenieść do Duesseldorfu w Nadrenii Północnej-Westfalii.
Obecne barwy od niemal dekady
Charakterystyczne barwy obowiązujące do dziś, czyli burgund i jasny błękit, linie lotniczy Eurowings przyjęły w 2014 roku. Wówczas też flotę odrzutowców CRJ Bombardier zastąpiły 23 airbusy z rodziny A320.
24 marca 2015 roku to najczarniejszy dzień w historii Eurowings. Wówczas doszło do tragicznej katastrofy lotu 4U9525 Germanwings, w którym zginęło 150 osób.
Po bankructwie Air Berlin i przejęciu większości floty upadłego przewoźnika ze stolicy, Eurowings rozpoczęły jednocześnie ekspansję poza Niemcami, otwierając bazę na Majorce, skąd oferowały trasy do innych krajów Starego Kontynentu.
Linie lotnicze z grupy Lufthansy w kolejnych latach umacniały swoją pozycję, bazując na elastyczności, przystępnych taryfach i zrównoważonym rozwoju.
– Niewiele jest w Niemczech linii lotniczych, które od 30 lat radzą sobie w trudnym środowisku rynkowym i wielokrotnie opanowały dynamiczne zmiany. Tym bardziej cieszy fakt, że możemy świętować nasze już 30. urodziny jako największy niemiecki przewoźnik turystyczny – podkreślił Jens Bischof, prezes Eurowings.
– Nasz sukces zawdzięczamy przede wszystkim ponad 4000 zatrudnionym z 60 krajów, którzy znaleźli u nas swój zawód i drugi dom. Taka różnorodność czyni nas silnymi. Wyjątkowy duch zespołu i umiejętność szybkiego reagowania na nowe zmiany rynkowe to jest zawsze coś, co wyróżniało Eurowings. Dziękujemy wszystkim pracownikom i życzymy sobie następnych 30 lat! – podsumował Bischof.
Co minutę starty lub lądowania
Flota Eurowings składa się aktualnie z 41 airbusów A320-200, 31 mniejszych A319-100 oraz sześciu odrzutowców A320neo. W najbliższych latach dołączy do nich kolejnych czternaście zamówionych A320neo.
Przewoźnik z Niemiec dociera obecnie do ponad 140 miejsc docelowych w 50 krajach. Oprócz krajowych baz w portach Kolonia/Bonn, Düsseldorfie, Hamburgu, Stuttgarcie i Berlinie, posiada również bazy w Palma de Mallorca na hiszpańskich Balearach,
czeskiej Pradze, austriackim Salzburgu i
szwedzkim Sztokholmie. Samoloty w malowaniu Eurowings średnio co minutę startują lub lądują gdzieś na Starym Kontynencie.