Łotewski airBaltic powitał w piątek (1 października) w Rydze swojego 32. airbusa A220-300 o rejestracji YL-ABF. Kolejna maszyna to kontynuacja zaplanowanych dostawy na ten rok i pochodzi z drugiego zamówienia 30 samolotów tego typu złożonego w maju 2018 r.
To już 32 samoloty A220-30032. samolot A220 o numerze seryjnym MSN 55133 i rejestracji YL-ABF, to jeden z 50 airbusów A220-300 zamówionych przez airBaltic i ostatni z siedmiu samolotów, które przewoźnik z Łotwy zaplanował odebrać w tym roku. Samoloty A220 łotewskiej linii zabierają na pokład 149 pasażerów.
Od maja 2020 r. wszystkie loty airBaltic obsługuje jednym typem samolotu – airbusem A220-300, minimalizując w ten sposób złożoność floty i korzystając z dodatkowej wydajności zapewnianej przez wspomniane samoloty. Flota A220-300 airBaltic jest najliczniejszą na świecie i zarazem największą flotą A220 w Europie. Obecnie największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (50), airBaltic (32) oraz Swiss (30).
Nowoczesny samolot, który spełnił oczekiwania liniiAirbus A220-300 spełnił oczekiwania firmy, zapewniając lepsze ogólne osiągi, oszczędność paliwa i wygodę zarówno dla pasażerów, jak i personelu pokładowego i kokpitowego. Ten samolot oferuje doskonałe wrażenia z lotu, oferując pasażerom takie korzyści, jak szersze siedzenia, większe okna, więcej miejsca na bagaż podręczny w kabinie czy ulepszone toalety. Nowy samolot jest również znacznie cichszy - z czterokrotnie mniejszą emisją hałasu. Co więcej, w tej chwili jest to najbardziej ekologiczny samolot komercyjny na świecie, ponieważ jest pierwszym odrzutowcem, który ma przejrzystą deklarację wpływu na środowisko w całym cyklu życia, pomagając zmniejszyć emisje CO2 i NOX odpowiednio o 20 i 50 proc.
Wsparcie rządu i mniejsza półroczna strataPrzypomnijmy, że 17 sierpnia Gabinet Ministrów Republiki Łotewskiej, jako większościowy akcjonariusz airBaltic,
zatwierdził inwestycję 90 mln euro w kapitał własny przewoźnika z Łotwy. Teraz decyzja czeka na akceptację Komisji Europejskiej. - Wsparcie naszego większościowego akcjonariusza w przezwyciężeniu kryzysu odzwierciedla uznanie pozytywnego wpływu airBaltic na gospodarkę Łotwy - podkreślił Martin Gauss, prezes airBaltic. Inwestycja ma zostać zwrócona państwu łotewskiemu w postaci wpływów ze sprzedaży akcji podczas planowanej pierwszej oferty publicznej airBaltic w przyszłości.
Niedawno przewoźnik z Łotwy poinformował w oficjalnym komunikacie o półrocznej stracie w wysokości 61,5 mln euro. Dla porównania pierwsze sześć miesięcy ubiegłego roku zakończono z 184,8 mln euro na minusie. Przychody osiągnęły poziom 50 mln euro. To o 40 proc. mniej niż w tym samym okresie 2020 roku. Liczby obsłużonych pasażerów i zrealizowanych lotów spadły odpowiednio o 59 proc. oraz 51 proc. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.
Prezentacja A220 w WarszawieMieliśmy okazję przekonać się w locie pokazowym nad Warszawą jak efektywny jest odrzutowiec nowej generacji producenta z Europy Zachodniej. Samolot zaprezentowały w stolicy Polski właśnie linie airBaltic. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule "
Polecieliśmy A220-300 nad Warszawą. Żadna magia, ale najnowsza technologia".