Partner serwisu
Biznes i przemysł

"Mrija" nieopłacalnym projektem? "Lepiej odbudować Rusłana"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
"Mrija" nieopłacalnym projektem? "Lepiej odbudować Rusłana"
fot. Piotr Bożyk
Odbudowa największego na świecie samolotu An-225 "Mrija" ma sens tylko jako projekt polityczny i nie za pieniądze Ukrainy. Tak uważa Aleksander Kriwokon, były szef Antonowa i dyrektor Charkowskiego Państwowego Przedsiębiorstwa Lotniczego.

– Ten projekt jest bardzo drogi. Istnieją duże wątpliwości, czy kiedykolwiek się opłaci oraz czy jest potrzebny – podkreślił Kriwokon w rozmowie z serwisem "Dumka".

Najwyżej trzech klientów rocznie

Były szef Antonowa przypomniał, że jeden lot An-225 kosztował nawet milion dolarów. To utrudniało znalezienie klientów na transport ładunków tym gigantycznym frachtowcem.

– Kiedy objąłem stanowisko prezesa "Mrija" była nieaktywna. Nalegałem jednak, żeby został naprawiony i uruchomiony. Doszedłem do punktu, w którym obniżyłem cenę transportu, tylko po to, żeby go załadować. Nie zarobiliśmy na nim, ale przywróciliśmy go do użytku. Wtedy mieliśmy dwa lub trzy zamówienia rocznie. Bardzo mało przedsiębiorstw przewozi tak duże ładunki – wyjaśnił Kriwokon.

An-124 bardziej perspektywiczny

Były szef Antonowa podpowiada decydentom z Ukrainy, że w pierwszej kolejności lepiej byłoby wyremontować uszkodzonego również w działaniach wojennych nieznacznie mniejszego frachtowca An-124. Ten egzemplarz "Rusłana" również ucierpiał po ataku Rosjan na lotnisko Kijów-Hostomel.

– "Mrija" nie jest nam aż tak potrzebna. Znalezienie ładunków dla niej będzie niezwykle trudne. NATO wykorzystuje z powodzeniem nasze "Rusłany". Myślę, że szybciej jeden z nich powinien być odbudowany – podsumował wątek Kriwokon.

"Mrija" została zniszczona pod koniec lutego 2022 roku na lotnisku Kijów-Hostomel. Według koncernu Ukroboronprom koszt odbudowy jedynego na świecie frachtowca An-225 może przekroczyć nawet 3 mld dolarów. Bardziej optymistyczna, ale mniej realna wersja szacowała projekt renowacji giganta na 500 mln dolarów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy hub logistyczny Chin i Azji podnosi poprzeczkę innowacyjności

Infrastruktura i lotniska

Nowy hub logistyczny Chin i Azji podnosi poprzeczkę innowacyjności

Tomasz Śniedziewski 14 listopada 2023

Qatar z regularnym połączeniem Cargo z Warszawy

Biznes i przemysł

Qatar z regularnym połączeniem Cargo z Warszawy

Łukasz Malinowski 05 października 2023

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Redakcja/inf. pras. 03 października 2023

Zobacz również:

Wizz Air wraca do Mołdawii

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca do Mołdawii

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

An-225 "Mrija" mógł lecieć do Lipska. Zarzuty dla dyrektora Antonowa

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Nowy hub logistyczny Chin i Azji podnosi poprzeczkę innowacyjności

Infrastruktura i lotniska

Nowy hub logistyczny Chin i Azji podnosi poprzeczkę innowacyjności

Tomasz Śniedziewski 14 listopada 2023

Qatar z regularnym połączeniem Cargo z Warszawy

Biznes i przemysł

Qatar z regularnym połączeniem Cargo z Warszawy

Łukasz Malinowski 05 października 2023

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Redakcja/inf. pras. 03 października 2023

Zobacz również:

Wizz Air wraca do Mołdawii

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca do Mołdawii

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

An-225 "Mrija" mógł lecieć do Lipska. Zarzuty dla dyrektora Antonowa

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5