Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

„Nikt z Hamburga nie pojedzie do Berlina, żeby gdzieś polecieć"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
„Nikt z Hamburga nie pojedzie do Berlina, żeby gdzieś polecieć"
fot. Hamburg Airport
Szef lotniska w Hamburgu Michael Eggenschwiler nie kryje rozczarowania nowymi rządowymi restrykcjami, które według niego rujnują rynek lotniczy w Niemczech. Nie dostrzega natomiast zagrożenia po inauguracji portu Berlin-Brandenburg.

Nowe obostrzenia za Odrą i Nysą Łużycką związane z drugą falą pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 nie spotkały się z powszechnym zrozumieniem. Wielu jest zawiedzionych ruchami decydentów z Berlina. – Teraz ujrzymy prawdziwy spadek liczby pasażerów – ostrzega Eggenschwiler, który był gościem podcastu "Luftraum".

– Właściwie znowu jesteśmy zamknięci. Liczba obsługiwanych pasażerów aktualnie wynosi niespełna 10 proc. poziomu w odniesieniu do poprzedniego roku – podkreślił szef lotniska w Hamburgu, który nadzieję dostrzega w szybkim testowaniu.

– Musimy tylko powszechnie je wdrożyć. Jesteśmy bardziej otwarci na techniczne możliwości przeprowadzania testów. Istnieją teraz bardzo dobre warunki do szybkich badań pasażerów przed podróżą i po niej – stwierdził Eggenschwiler. Jego zdaniem największą trudnością dla lotnictwa jest obecnie nieprzewidywalność sytuacji.

– Linie lotnicze potrafią już bardzo szybko optymalizować swoje usługi, gdy dowiadują się o liczbie rezerwacji. Prawie codziennie zdarza się, że dokonują korekt i wykorzystują mniejsze samoloty do operacji – zdradził Eggenschwiler, który cieszy się z powrotu Emirates do Hamburga od 1 listopada. Przewoźnik z Dubaju obsługuje międzykontynentalne rejsy Boeingiem 777. – Cieszę się, że taka trasa wznawia się. Trzymamy za nich kciuki – nawiązał szef lotniska w północnych Niemczech.

Hamburg po ustąpieniu kryzysu będzie skupiać się na krajowym rynku, ale Daleki Wschód oraz Ameryka Północna będą pożądanymi kierunkami. – Myślę, że na takie rejsy samoloty A321LR byłyby ekonomicznie efektywne – uważa Eggenschwiler, który przyjął ze spokojem długo wyczekiwane w kraju otwarcie portu Berlin-Brandenburg.

– Nie sądzę, aby ktokolwiek z Hamburga będzie teraz jeździć do Berlina, żeby gdzieś polecieć, tak jak każdy mieszkaniec stolicy nie przyjedzie również w tym celu do Hamburga. Pasażerowie mają jednak wybór. Jako przedstawiciele całej branży, jesteśmy jednak zachwyceni tym faktem i życzymy naszym kolegom z Berlina, aby ich terminale zapełniały się szybciej, niż obecnie to się nam wszystkim wydaje – podsumował dyplomatycznie Eggenschwiler.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Berlin: Blisko 2,2 mln pasażerów w sierpniu

Infrastruktura i lotniska

Berlin: Blisko 2,2 mln pasażerów w sierpniu

Rafał Dybiński 14 września 2023

Lotnisko w Hamburgu z biometryczną odprawą Star Alliance

Infrastruktura i lotniska

Hamburg: Liczby pasażerów jak w 1984 roku. "Testy i szczepienia dają nadzieję"

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Berlin: Blisko 2,2 mln pasażerów w sierpniu

Infrastruktura i lotniska

Berlin: Blisko 2,2 mln pasażerów w sierpniu

Rafał Dybiński 14 września 2023

Lotnisko w Hamburgu z biometryczną odprawą Star Alliance

Infrastruktura i lotniska

Hamburg: Liczby pasażerów jak w 1984 roku. "Testy i szczepienia dają nadzieję"

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5