Tani przewoźnik z Węgier uruchomił kampanię "Wizz Air - Fly the Greenest". Ma ona na celu podniesienie świadomości pozycji linii jako najbardziej zielonego wyboru w obszarze zrównoważonego rozwoju.
József Váradi, prezes Wizz Air, napisał list otwarty do klientów, w którym przedstawił siedem powodów, dlaczego niskokosztowiec jest najbardziej zielonym wyborem w obszarze podróży lotniczych.
1. Ślad środowiskowy pasażera podróżującego z Wizz Air to średnio 57,2 gr na pasażera/kilometr (przed COVID). Jeśli wszystkie linie lotnicze byłyby równie efektywne jak Wizz Air, wówczas emisja CO 2 europejskiej branży lotniczej zmalałaby natychmiast o 34 proc.
2. Wizz Air nie lata samolotami obłożonymi połowicznie, nie generuje więc zbędnego zanieczyszczenia powietrza.
3. Wizz Air nie posiada klasy biznes, kolejnego źródła zbędnej emisji.
4. Przewoźnik realizuje wyłącznie bezpośrednie połączenia. Jeden start, jedno lądowanie, brak łączonych lotów, bez dodatkowego spalania paliwa.
5. Wizz Air posiada najmłodszą, najnowocześniejszą flotę wśród europejskich linii lotniczych, dysponujących ponad 50 samolotami.
6. Przewoźnik używa światowej klasy silników i samolotów, co jest kluczowe dla niskiej emisji.
7. Żadna spośród tras Wizz Air nie posiada bezpośredniej alternatywnej trasy kolejowej poniżej czterech godzin.
Wizz Air szczycą się najniższą emisją CO2, przypadającą na 1 pasażera na kilometr w Europie. Przewoźnik dalej redukuje swoją emisję CO2 o 25 proc. do 2030 roku w porównaniu z poziomem wskaźników w 2019 roku. Linie lotnicze z Europy Środkowej realizują połączenia jedną z najmłodszych flot na świecie, składającą się ze 149 samolotów typu Airbus A320 i A321 z rodziny neo, których średnia wieku jest znacznie niższa od średniej w branży, wynoszącej 10 lat. Średni wiek samolotów Wizz Air zmniejszy się do trzech lat i sześciu miesięcy w 2024 roku, a następnie do trzech lat i dwóch miesięcy w 2026 roku.
– Wizz Air są ambitnymi liniami lotniczymi ze strategią zakładającą rozbudowę firmy do 500 samolotów w następnej dekadzie. Kontynuujemy w ten sposób zapewnienia przystępnych podróży dla wszystkich. Ta kampania pokazuje, jak można osiągać wzrost przy zrównoważonym rozwoju i zachęca klientów, aby sprawdzać fakty i aktualne technologie, zamiast wierzyć w obietnice bez pokrycia, przy dokonywaniu wyboru podróży lotniczej – podkreślił Varadi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.