29 września w Warszawie odbyło się posiedzenie sejmowej Podkomisji stałej do spraw transportu lotniczego, której tematem były planowane podwyżki opłat nawigacyjnych. W spotkaniu wzięli udział politycy, przedstawiciele Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz branży lotniczej.
Po kilku godzinnej, merytorycznej dyskusji, pojawiła się szansa na porozumienie i wstrzymanie podwyżek opłat nawigacyjnych dla linii lotniczych (terminalowej i trasowej) w 2022 roku. Podczas obrad sejmowej Podkomisji stałej głos zabrali:
Sekretarz stanu i pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego,
prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, a także przedstawiciele branży lotniczej, w tym prezesi regionalnych portów lotniczych, linii lotniczych oraz licznie zgromadzeni Posłowie.
Wynikiem debaty była deklaracja Przewodniczącego Podkomisji, posła Dariusza Jońskiego o złożeniu poprawki do procedowania obecnie w Sejmie RP budżetu Państwa na 2022 rok. Poprawka ma uwzględnić dofinansowanie PAŻP i zredukowanie strat finansowych poniesionych przez Agencję w związku z epidemią COVID-19. To ma się przyczynić do wstrzymania podwyżki opłaty terminalowej o planowane 70 proc.
– Kilkugodzinna, merytoryczna dyskusja doprowadziła do porozumienia. Czekamy na kolejne informacje, czyli przyjęcie przez Sejm zgłoszonej przez Podkomisję poprawki do budżetu na 2022 rok – podkreślił Tomasz
Moraczewski, prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz S.A. – Wstrzymanie podwyżek opłat nawigacyjnych leży w interesie przede wszystkim naszych Pasażerów, na których przeniesione zostałyby koszty w postaci
zwiększenia przez linie lotnicze cen biletów – dodał. Zgodnie z procedurą, poprawką zajmie się Sejm RP.