Łotewski airBaltic powitał w sobotę (28 maja) w Rydze swojego 36. airbusa A220-300. Odrzutowiec oznaczono rejestracją YL-ABJ.
Kolejny samolot europejskiego producenta to kontynuacja zaplanowanych dostaw na bieżący rok i pochodzi z drugiego zamówienia 30 samolotów tego typu złożonego w maju 2018 roku.
36. odrzutowiec A220 to jeden z 50 airbusów A220-300 zamówionych w sumie przez airBaltic i czwarty z ośmiu samolotów, które przewoźnik z Łotwy zaplanował odebrać w tym roku. Maszyny A220 łotewskich linii zabierają na pokład 149 pasażerów. Do końca 2022 roku przewoźnik będzie posiadać 40 tych odrzutowców w swojej flocie.
Od maja 2020 roku airBaltic obsługują wszystkie swoje loty jednym typem samolotu, właśnie
airbusem A220-300. W czasie trwania kryzysu wywołanego wirusem COVID-19, który miał znaczący wpływ na popyt na podróże lotnicze, przewoźnik przyśpieszył wycofanie z floty wszystkich posiadanych boeingów B737 oraz bombardierów Q400. Samoloty wycofano z floty dokładnie pod koniec kwietnia 2020 roku. Celem było uproszczenie operacji.
Nowoczesny i spełniający oczekiwania samolotAirbus A220-300 spełnił oczekiwania przewoźnika, zapewniając lepsze ogólne osiągi, oszczędność paliwa i wygodę zarówno dla pasażerów, jak i personelu pokładowego oraz kokpitowego. Odrzutowiec oferuje podróżnym dodatkowe korzyści, takie jak szersze siedzenia, większe okna, więcej miejsca na bagaż podręczny w kabinie czy ulepszone toalety.
Nowy samolot jest również znacznie cichszy, bowiem z czterokrotnie mniejszą emisją hałasu. Co więcej, w tej chwili jest to najbardziej ekologiczny samolot komercyjny na świecie, ponieważ jest pierwszym odrzutowcem, który ma przejrzystą deklarację wpływu na środowisko w całym cyklu życia, pomagając zmniejszyć emisje CO2 i NOX odpowiednio o 20 i 50 proc.
Airbus A220-300 posiada wysokiej jakości system filtracji powietrza wyposażony w filtr typu HEPA (High Efficiency Particulate Air), który zapewnia najlepszy dostępny obecnie poziom filtracji powietrza w kabinie od samego początku wejścia na pokład, przez cały lot i do momentu opuszczenia samolotu przez wszystkich pasażerów. Jakość powietrza w kabinie jest starannie kontrolowana. Całkowita wymiana powietrza wynosi 20-30 razy na godzinę.
Ekologia jednym z priorytetów airBalticOprócz nowoczesnej i ekologicznej floty łotewskie linie ogłosiły wcześniej zamówienie 24 elektrycznych samochodów i pojazdów do obsługi naziemnej, technicznej i innych funkcji. Przewoźnik pochwalił się, że zainstalował już siedem stacji ładowania na płycie lotniska w Rydze, a do końca roku ma zainstalować kolejnych 15.
– Zrównoważony rozwój jest podstawą naszego przyszłego wzrostu i działalności. Dlatego już w zeszłym roku podjęliśmy decyzję, że wszystkie nowe samochody, które zakupimy, będą elektryczne. Nasi koledzy z obsługi naziemnej korzystają już z pierwszych zakupionych przez nas pojazdów elektrycznych. Myślimy bardziej ekologicznie, latamy bardziej ekologicznie – podkreślił Martin Gauss, prezes airBaltic. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.