Chińskie linie złożyły zamówienie na 38 samolotów komunikacyjnych Boeinga 8 777-300ER. Wartość transakcji wyceniana jest na 5,6 mld dolarów. Zakup zostanie sfinansowany ze środków własnych linii i kredytów bankowych.
Pięć maszyn typu 777 i dwanaście 737 będzie dostarczonych China Southern w 2019. Pozostałe samoloty dołączą do nich w 2020 roku. W kwietniu China Southern podpisało umowę o wartości blisko 6 mld dolarów na zakup 20 samolotów Airbusa, czyli europejskiego rywala Boeinga. Wówczas nie ujawniono, jak kosztowna była to współpraca, jednak według strony chińskiej, cena samolotów była znacznie niższa od katalogowej, która wynosi 311,2 mln dolarów.
Wartość transakcji z Boeingiem to 5,65 mld USD (20,3 mld zł). Przedstawiciele chińskiego przewoźnika zaznaczają przy tym, że obecnie trwają negocjacje w tej kwestii. Zakup zostanie sfinansowany ze środków własnych linii i kredytów bankowych. China Southern są największymi liniami w Chinach pod względem wielkości floty.
Nowe samoloty pozwolą przewoźnikowi zrealizować strategię dwóch hubów – używanego obecnie w Guangzhou i w Pekinie. Nowy stołeczny port lotniczy ma zostać oddany do użytku w październiku 2019. Przewiduje się, że 80 proc. będą w nim generowały właśnie China Southern i inny krajowy przewoźnik – China Eastern. Na 2019 rok władze kraju planują otwarcie megalotniska o wstępnej przepustowości szacowanej na 75 mln pasażerów rocznie. Co ciekawe, parametry
portu mają być wyjątkowo zbliżone do tych, o których mówi się w przypadku budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Port Lotniczy Daxing w Pekinie położony będzie niecałe 70 km na południe od stolicy Chin.