Łotewski airBaltic odebrał na początku września swojego 43. airbusa A220-300. Kolejny odrzutowiec pochodzi z drugiego zamówienia 30 maszyn tej wersji złożonego w maju 2018 roku.
43. samolot A220, oznaczony rejestracją YL-ABR, to jeden z 50 airbusów A220-300 zamówionych przez airBaltic i czwarty z pięciu samolotów, które przewoźnik z Łotwy zaplanował odebrać w bieżącym roku. Odrzutowce A220 bałtyckich linii lotniczych zabierają na pokład 149 pasażerów.
Ogólnie przewoźnik z Łotwy oczekuje na dostawę jeszcze siedmiu A220-300. Odbiory z obecnego zamówienia mają zakończyć się pod koniec 2024 roku. Na 2023 rok bałtyckie linie lotnicze zaplanowały dostawę łącznie pięciu maszyn.
Od maja 2020 roku airBaltic obsługuje wszystkie swoje loty jednym typem samolotu, czyli airbusem A220-300. W czasie trwania kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, która miała znaczący wpływ na popyt na podróże lotnicze, airBaltic przyśpieszył wycofanie z floty wszystkich posiadanych boeingów B737 oraz bombardierów Q400. Samoloty te zniknęły z floty przewoźnika dokładnie pod koniec kwietnia 2020 roku. Miało to na celu uproszczenie operacji, oferując swoim pasażerom tylko produkt airbusa w postaci A220-300.
Do tej pory A220 w malowaniu airBaltic przewiozły na pokładach 13 mln pasażerów i zrealizowały prawie 143 tys. rejsów, wylatując ponad 311 tys. godzin.
Airbusy A220-300 linii lotniczych airBaltic pojawią się w Krakowie. Od 3 maja przyszłego roku będą realizować regularne loty między Wilnem a Balicami. Oprócz stolicy Małopolski łotewskie linie lotnicze ogłosiły rejsy do 10 nowych miast. Oprócz stolicy Litwy nowe trasy zyskają porty w Połądze, Rydze i Tallinnie. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.