Od 15 grudnia PKP Intercity uruchomi nową relację. Elektrycznymi zespołami trakcyjnymi Dart pojedziemy z Łodzi Fabrycznej na warszawskie Lotnisko Chopina. Z uwagi na układ torów w stolicy pociąg ten ominie wszystkie największe warszawskie stacje.
O planach uruchomienia połączenia
pisaliśmy szeroko w kwietniu. Teraz projekt został zatwierdzony. – Pociągi uruchamiamy pilotażowo, we współpracy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. 6 par połączeń będzie skorelowana z najważniejszymi lotami lotniczego operatora – powiedział prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. Pociągi dojadą na lotnisko w tak zwanych „pikach”, czyli wtedy gdy z lotniska odlatuje najwięcej samolotów LOT-u.
Rozkład jazdy pociągów ma być, w porozumieniu z PKP PLK, ułożony w taki sposób, by obecność ezt Dart nie zaburzyła rozkładu jazdy pociągów warszawskiej SKM i Kolei Mazowieckich, które dojeżdżają na lotnisko od początku istnienia tunelu kolejowego do lotniska Chopina.
Bardzo obawiały się o to władze Warszawy.
Pociągi, z uwagi na układ torów w stolicy, nie zatrzymają się w Warszawie Wschodniej, Centralnej, a nawet w Zachodniej. Wjadą one bezpośrednio przez linię nr 510 do linii nr 8, gdzie w drodze na lotnisko zatrzymają się na Rakowcu i Służewcu.
– 6 par połączeń będzie stanowiło pilotaż dla tego połączenia. Będziemy stale monitorować zapełnienie w tych składach, będziemy prowadzić badania marketingowe wśród pasażerów, którzy je wybiorą – powiedział prezes PKP Intercity.
Pierwsze pociągi z Lotniska Chopina w kierunku Łodzi i z powrotem ruszą 15 grudnia 2019 roku. Samorząd województwa łódzkiego nie zabiegał o uruchomienie połączeń kolejowych relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Lotnisko Chopina, ale
przyjmuje jego wprowadzenie do rozkładu jazdy z radością.