Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Uber przewiózł w rok 700 tys. pasażerów na Lotnisko Chopina

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Uber

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Uber przewiózł w rok 700 tys. pasażerów na Lotnisko Chopina
fot. Uber
Uber i Lotnisko Chopina świętują pierwszy rok współpracy. Z tej okazji Uber uruchomił innowacyjną funkcję zamawiania przejazdu z wykorzystaniem PINu, dzięki czemu Lotnisko Chopina jest trzecim na świecie portem lotniczym, z którego pasażerowie mogą zamawiać taksówki w ten sposób. W ciągu pierwszego roku współpracy z usługi Uber Airport skorzystało ponad 700 tysięcy pasażerów, pochodzących z 86 krajów.

Jak czytamy w informacji prasowej, w lipcu ubiegłego roku Uber, najbardziej znana aplikacja do zamawiania przejazdów, została partnerem największego portu lotniczego w Polsce - Lotniska Chopina. W tym celu uruchomiono specjalny produkt umożliwiający zamawianie przejazdu bezpośrednio z Hali Przylotów.



Przejazdy w ramach Uber Airport realizowane są przez kierowców z najwyższymi ocenami, spełniających wysokie wymagania lotniska, między innymi posiadających polskie prawo jazdy. Obecnie w ramach produktu dostępnych jest ponad 400 samochodów o podwyższonym standardzie, minimum z segmentu C.

– Dojazd na i z lotniska to nieodłączny element podróży lotniczych. Jako zarządzający lotniskiem staramy się ten etap jak najbardziej naszym pasażerom ułatwić. Dlatego ogromnie cieszy nas trwająca już od roku bardzo dobra współpraca z firmą Uber. W sezonie wakacyjnym Lotnisko Chopina odprawia średnio około 61 tys. osób w ciągu doby. Przy tak dużym ruchu pasażerskim sprawny transfer z i do portu, który zapewnia Uber, pozytywnie wpływa na komfort podróżujących oraz całą organizację komunikacji wokół terminalu lotniska – mówi Anna Dermont, Zastępca Dyrektora Biura Zarządu, Rzecznik Prasowy.

Tysiące pasażerów dziennie

Od momentu uruchomienia usługa cieszy się ogromną popularnością wśród przylatujących na stołeczne lotnisko. W ciągu roku skorzystało z niej ponad 700 tysięcy pasażerów, a łączna liczba przejechanych przez nich kilometrów jest bliska 92 obwodom Ziemi – informuje Uber.

Na wynik ten składają się zarówno krótkie, lokalne trasy po stolicy jak i nietypowe zamówienia. Chociaż przejazdy z lotniska najczęściej kończą się w centrum Warszawy, rekordzista zamówił przejazd o długości 621 km.

Z usługi korzystają pasażerowie dosłownie z każdego zakątka globu, bowiem aż z 86 krajów. Najczęściej z usługę zamawiali użytkownicy z Polski, Ukrainy, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Rumunii, Portugalii, Kanady oraz Holandii.

Zamawianie przez PIN. Lotnisko Chopina jako trzecie na świecie skorzysta z tej opcji

Na rocznicę współpracy firma udoskonaliła usługę Uber Airport o funkcję PIN, który wyświetla się użytkownikowi w momencie zamówienia przejazdu. Pozwala to podróżującemu na wejście do pierwszego samochodu dostępnego w strefie na dolnym poziomie hali przylotów. Po podaniu kodu PIN, kierowcy wyświetla się cel podróży.



– Wprowadzenie PINu skróciło proces oczekiwania na przejazd. Początkowo wynosił on około 4 minuty, ale obecnie w wielu przypadkach samochód jest dostępny dla pasażera już w momencie zamówienia. To innowacja, jakiej Uber jeszcze nie wprowadzał w Europie – powiedział Marcin Moczyróg, Dyrektor Regionalny Uber w regionie CEE

Lotnisko Chopina jest pierwszym terminalem w Europie i trzecim na świecie z funkcją zamawiania przez PIN. Przed stołecznym portem opcja została uruchomiona na lotniskach w Dubaju i Melbourne.

Ruch na Lotnisku Chopina stale rośnie - w czerwcu liczba pasażerów po raz pierwszy przekroczyła wartość z tego samego okresu 2019 roku. W lipcu i sierpniu z portu korzysta około 60.000 osób dziennie. Aktualnie pasażerowie mają ułatwiony dostęp do taksówek Uber Airport, które podjeżdżają na pierwszą, najbliższą terminalowi, nitkę dojazdową na poziomie przylotów.

Aby uczcić wyjątkowy rok współpracy, 27 lipca Uber przygotował akcję specjalną w strefie przylotów. Do zdobycia były między innymi specjalne gadżety oraz kody na bezpłatne przejazdy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lotnisko Chopina: Salon Executive znów dostępny dla pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Salon Executive znów dostępny dla pasażerów

inf. pras. PPL/Lotnisko Chopina 17 listopada 2023

Lotnisko Chopina najpunktualniejszym europejskim portem

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina najpunktualniejszym europejskim portem

inf. pras. PPL/Lotnisko Chopina 13 listopada 2023

Lotnisko Chopina: Nowy komfort parkowania

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Nowy komfort parkowania

inf. pras. 08 listopada 2023

Zobacz również:

Uber będzie sprzedawał bilety lotnicze

Pasażer i linie lotnicze

Uber będzie sprzedawał bilety lotnicze

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2022

Uber i Airbus pracują nad latającymi autami na japoński rynek

Biznes i przemysł

Warszawa: Powietrznych taksówek nie będzie

Pasażer i linie lotnicze

Warszawa: Powietrznych taksówek nie będzie

Łukasz Malinowski 28 grudnia 2018

Pozostałe z wątku:

Lotnisko Chopina: Salon Executive znów dostępny dla pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Salon Executive znów dostępny dla pasażerów

inf. pras. PPL/Lotnisko Chopina 17 listopada 2023

Lotnisko Chopina najpunktualniejszym europejskim portem

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina najpunktualniejszym europejskim portem

inf. pras. PPL/Lotnisko Chopina 13 listopada 2023

Lotnisko Chopina: Nowy komfort parkowania

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Nowy komfort parkowania

inf. pras. 08 listopada 2023

Zobacz również:

Uber będzie sprzedawał bilety lotnicze

Pasażer i linie lotnicze

Uber będzie sprzedawał bilety lotnicze

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2022

Uber i Airbus pracują nad latającymi autami na japoński rynek

Biznes i przemysł

Warszawa: Powietrznych taksówek nie będzie

Pasażer i linie lotnicze

Warszawa: Powietrznych taksówek nie będzie

Łukasz Malinowski 28 grudnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5