Partner serwisu
Biznes i przemysł

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

8. Baza Lotnictwa Transportowego w Krakowie-Balicach poinformowała we wtorek (31 grudnia), że grudzień ub.r. był kolejnym ważnym momentem w historii jej funkcjonowania. W tym miesiącu flota polskich airbusów C295M w 8. BLTr osiągnęła 100 tys. godzin nalotu.

Jak informuje 8. BLTr uzyskany nalot 100 tys. godzin, to wynik 21 lat służby, która łączy w sobie pasję, profesjonalizm i zaangażowanie. Te wszechstronne maszyny z biało-czerwoną szachownicą od lat realizują kluczowe misje – od humanitarnych po operacje w warunkach bojowych, zarówno w kraju, jak i w ramach sojuszniczych zobowiązań. CASA C-295M to symbol niezawodności i wszechstronności. Samoloty te transportują nie tylko ludzi i sprzęt, ale także uczestniczą w „Akcji Serce”, ratując życie. W ubiegłym roku zrealizowano aż 104 takie misje.

C295M mają także na swoim koncie zabezpieczanie lotów najważniejszych osób w państwie, a lotnicy z 8. BLTr w zapisali się na kartach historii, uzyskując prawo do noszenia odznaki pilota z zielonym wieńcem – symbolu udziału w misjach bojowych, co jest pierwszym takim wyróżnieniem od czasów II wojny światowej.

Za sukcesem tego osiągnięcia stoją nie tylko piloci, ale także cały zespół – technicy, mechanicy, personel naziemny i wszyscy, którzy codziennie dbają o sprawność maszyn oraz bezpieczeństwo lotów. To ludzie, którzy z pasją i oddaniem kontynuują ponad 100-letnią tradycję polskiego lotnictwa, budując jej przyszłość i podnosząc poprzeczkę dla kolejnych pokoleń. Lotnictwo to nie tylko maszyny, ale przede wszystkim historia pokoleń – ludzi, którzy swoją wiedzę, doświadczenie i pasję przekazują dalej.

Dziś samoloty CASA C295M i jej załogi są symbolem profesjonalizmu, zaangażowania i nowoczesności w służbie Sił Powietrznych PR.

C295 w służbie od 2003 r.

Polska zamówiła pierwszych osiem C295M w 2001 r. Ówczesna umowa zawierała także opcję na cztery kolejne maszyny tego typu. Dostawy samolotów rozpoczęły się latem 2003 r. i łącznie Polska odebrała 17 samolotów C295M, z czego jeden utracono w katastrofie lotniczej w 2008 r. niedaleko 12. Bazy Lotniczej w Mirosławcu. W połowie grudnia 2024 r. Agencja Uzbrojenia MON oraz Airbus Defence & Space podpisały umowę w sprawie modernizacji całej floty 16 samolotów transportowych C295M będących na wyposażeniu 8. BLTr.

Warto także dodać, że Polska była pierwszym eksportowym użytkownikiem samolotów rodziny C295M, a w Warszawie znajduje się jedno z kluczowych centrów wsparcia serwisowego C295, które serwisuje zarówno polskie maszyny jak i innych użytkowników. W przypadku C295M warszawskie zakłady odpowiadają obecnie za produkcję blisko 60 proc. konstrukcji samolotu. Prowadzone w nich prace obejmują wytwarzanie m.in.: skrzydeł, kabiny pilotów, części ogonowej samolotu, rampy załadunkowej, a także drzwi do kabiny pilotów, desantowych i awaryjnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kolejny B777 EVA Air w barwach Hello Kitty. Tym razem to Lolly Jet

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny B777 EVA Air w barwach Hello Kitty. Tym razem to Lolly Jet

Piotr Bożyk 04 stycznia 2025

Leonardo: Austria zakupi 12 samolotów M-346FA

Biznes i przemysł

Leonardo: Austria zakupi 12 samolotów M-346FA

Piotr Bożyk 03 stycznia 2025

airBaltic tnie letnią siatkę. Powodem problemy z silnikami PW w A220

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

airBaltic tnie letnią siatkę. Powodem problemy z silnikami PW w A220

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic tnie letnią siatkę. Powodem problemy z silnikami PW w A220

Piotr Bożyk 02 stycznia 2025

Korean Air odebrał pierwsze dwa airbusy A350

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air odebrał pierwsze dwa airbusy A350

Piotr Bożyk 01 stycznia 2025

Iran podrabia części samolotów Airbusa i Boeinga

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Kolejny B777 EVA Air w barwach Hello Kitty. Tym razem to Lolly Jet

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny B777 EVA Air w barwach Hello Kitty. Tym razem to Lolly Jet

Piotr Bożyk 04 stycznia 2025

Leonardo: Austria zakupi 12 samolotów M-346FA

Biznes i przemysł

Leonardo: Austria zakupi 12 samolotów M-346FA

Piotr Bożyk 03 stycznia 2025

airBaltic tnie letnią siatkę. Powodem problemy z silnikami PW w A220

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

airBaltic tnie letnią siatkę. Powodem problemy z silnikami PW w A220

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic tnie letnią siatkę. Powodem problemy z silnikami PW w A220

Piotr Bożyk 02 stycznia 2025

Korean Air odebrał pierwsze dwa airbusy A350

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air odebrał pierwsze dwa airbusy A350

Piotr Bożyk 01 stycznia 2025

Iran podrabia części samolotów Airbusa i Boeinga

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5