Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

A330neo z 460 pasażerami? Cebu Pacific jest gotowe likwidować nawet toalety

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ bloomberg.com/ wnp.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
A330neo z 460 pasażerami? Cebu Pacific jest gotowe likwidować nawet toalety
Fot. Airbus Media
Cebu Pacific, największy niskokosztowy przewoźnik na Filipinach, zapowiedział, że będzie chciał od Airbusa jednoklasowego układy siedzeń w A330neo, który pozwoli „upchnąć” na pokładzie do 460 pasażerów.

Jak zwraca uwagę międzynarodowa firma Landrum & Brown, specjalizująca się w doradztwie firmom lotniczym, zapowiedź Cebu wpisuje się w ogólny trend „wyciskania” z najpopularniejszych połączeń jak najwięcej się da. Wypełnionych dwadzieścia dodatkowych siedzeń w samolocie to tysiące dolarów więcej dochodu z każdym lotem.

Coraz większe zagęszczenie

– Wszystkim zależy na „wciśnięciu” do samolotu jak największej liczby pasażerów – powiedział agencji Bloomberga Mathieu De Marchi konsultant L&B z Bangkoku. – W nadchodzącej dekadzie będzie jeszcze gorzej – dodał analityk. Już dzisiaj ograniczanie miejsca dla pasażera jest normą w branży przewozów lotniczych. Na początku tego tysiąclecia rzędy oddzielało od siebie średnio 34-35 cali (86-89 cm). Teraz normą jest odległość od 30 do 31 cali (76-79 cm), ale można się spotkać i z rzędami co 28 cali (71 cm) na krótszych lotach. Zwęziły się też same siedzenia.

W Azji, gdzie co roku 100 milionów ludzi po raz pierwszy wsiada do samolotu, strategia niskokosztowych przewoźników, którzy obsługują głównie rodzącą się klasę średnia, zainteresowaną bardziej niską ceną biletu niż wygodą, spisuje się znakomicie. Pomogła ona również urosnąć całemu regionowi Azji i Pacyfiku stać się największym obecnie regionalnym fragmentem globalnego rynku lotniczego.  Z kolei ten wzrost spowodował niedobory we wszystkim – od pilotów, kontrolerów ruchu i mechaników zaczynając na samolotach i lotniskach kończąc. Przewoźnicy więc dokładają wszelkich starań, by uniknąć kupowania nowych maszyn i pozyskiwania slotów w pękających w szwach portach lotniczych.

Janet Bednarek, historyk lotnictwa z University of Dayton w stanie Ohio, twierdzi, że mniejsze miejsca w Azji są mniej kontrowersyjne, częściowo dlatego, że uśredniając Azjaci są wątlejszej budowy niż Amerykanie czy Europejczycy. – Tam, gdzie ludzie są przeciętnie mniejsi, nie jest to tak duży problem – powiedziała Bloombergowi. – Wiele osób jest gotowych znosić dyskomfort w zamian za tanie bilety – podsumowała dobitnie historyk.

Pomysł Cebu – siku dopiero po przylocie

Podczas ostatniego Paris Air Show Cebu Pacific zakupił za 6,8 mld dolarów 16 airbusów A330neo, 10 A321XLR i pięć A320neo. Samolot A330neo Cebu Pacific w wersji A330-900 mają posiadać najbardziej pojemną kabinę z 460 fotelami w konfiguracji jednoklasowej. Linia lotnicza została także jedną z pierwszych, które wybierają nowego A321XLR. Nowe samoloty będą mogły latać non stop z Filipin do miejsc tak odległych jak Indie czy Australia. Ponadto zamówione A320neo będę posiadać najbardziej pojemną kabinę w branży dla... 194 pasażerów w konfiguracji jednej klasy podróży.

Pomieszczenie 460 podróżnych w samolocie takim jak A330 to byłby swoisty, niekoniecznie chwalebny, rekord. Więcej pasażerów zabierają bowiem tylko czterosilnikowe airbusy A380 i boeing B747 oraz największa dwusilnikowy odrzutowiec na świecie Boeing B777. Jak azjatycki przewoźnik chce zmieścić w samolocie tyle foteli? Po pierwsze jeszcze bardziej zagęści ich rozstawienie. Po drugie z samolotu znikną kuchnie. Po trzecie możliwe jest, że zmniejszona zostanie liczba toalet, lub nawet znikną one w ogóle. Ten ostatni pomysł wydaje się szalony i nie wiadomo czy spotka się ze zgodą regulatora.

Jedno jest pewne, Cebu Pacific może się spodziewać, że wzrośnie liczba kłótni i awantur pasażerów np. o rozkładanie siedzeń. Jeżeli do tego jeszcze dojdzie brak toalet… Nic to jednak, gdy większość korzystających z usług linii zaciśnie zęby i zwieracze, byle tylko zapłacić jak najmniej za lot. W końcu – „pieniądze nie śmierdzą”. O czym wiedzieli już starożytni Rzymianie.  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Berlin i Kraków na liście nowych tras Ryanaira z Triestu

Pasażer i linie lotnicze

Berlin i Kraków na liście nowych tras Ryanaira z Triestu

Rafał Dybiński 26 stycznia 2024

Ryanair podpisał umowę z OTA loveholidays

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair podpisał umowę z OTA loveholidays

inf. pras. 23 stycznia 2024

Roberta Neri dołączyła do zarządu Ryanaira

Pasażer i linie lotnicze

Roberta Neri dołączyła do zarządu Ryanaira

Redakcja/inf. pras. 23 stycznia 2024

Zobacz również:

Cebu Pacific potwierdza zakup 15 airbusów z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Cebu Pacific potwierdza zakup 15 airbusów z rodziny A320neo

Redakcja 22 grudnia 2019

Cebu Pacific potwierdza zakup 16 airbusów A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Cebu Pacific zamówi 31 airbusów, w tym A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Berlin i Kraków na liście nowych tras Ryanaira z Triestu

Pasażer i linie lotnicze

Berlin i Kraków na liście nowych tras Ryanaira z Triestu

Rafał Dybiński 26 stycznia 2024

Ryanair podpisał umowę z OTA loveholidays

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair podpisał umowę z OTA loveholidays

inf. pras. 23 stycznia 2024

Roberta Neri dołączyła do zarządu Ryanaira

Pasażer i linie lotnicze

Roberta Neri dołączyła do zarządu Ryanaira

Redakcja/inf. pras. 23 stycznia 2024

Zobacz również:

Cebu Pacific potwierdza zakup 15 airbusów z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Cebu Pacific potwierdza zakup 15 airbusów z rodziny A320neo

Redakcja 22 grudnia 2019

Cebu Pacific potwierdza zakup 16 airbusów A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Cebu Pacific zamówi 31 airbusów, w tym A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5